تغییر فرایند صدور مجوز ساخت و ساز در بخش مرکزی قزوین ضروری است

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت: تغییر فرایند صدور مجوز ساخت و ساز در این بخش با توجه به قرارگیری بعضی قسمت‌های آن در حریم شهر قزوین و احداث بنا‌های غیرمجاز ضروری است.

احمد جوانمردی بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت:با توجه به تصمیمات متولیان صدور مجوز احداث بنا و هرگونه خدمات دهی به مردم روستا‌هایی که خارج از بافت و طرح هادی روستا دارای ملک هستند به سازمان همیاری شهرداری و دهیاری‌های استان قزوین واگذار شده است.

این مسئول گفت: با توجه به افزایش قیمت زمین و حضور سودجویان در منطقه، نظارت بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز باید جدی گرفته شود.

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین افزود: در جهت کنترل ساخت و ساز‌های غیر مجاز در خارج از بافت بخشداری قصد دارد با تشکیل یک تیم برای بررسی میدانی به این موضوع ورود کند، ولی لازمه تحقق آن صدور مجوز از سوی بخشداری و یا تایید مجوز‌ها است تا ما بدانیم کجا و به چه منظور ساخت و ساز انجام می‌شود.

جوانمردی بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان همیاری شناخت کافی از موقعیت روستاها، حریم زمین‌ها و مالکیت‌ها ندارد بنابراین برخی اوقات صدور مجوز از سوی این سازمان برای برخی مالکان مساله ساز شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی و مراجعات اهالی به بخشداری باید تصمیمات جدیدی بعد از بررسی کارشناسانه برای تغییر رویه صدور سند و اقدامات لازم جهت واگذاری حق صدور مجوز ساخت و ساز در اراضی خارج از بافت روستاها به بخشداری واگذار شود.

وی ادامه داد: سازمان همیاری قبل از صدور مجوز ساخت و ساز باید جهت جلوگیری از بروز مشکلات بعدی و ساخت و ساز‌های بی ضابطه از بخشداری استعلام دریافت کند.

بخشدار مرکز شهرستان قزوین گفت: در حال بررسی تشکیل پلیس ساختمان در بخشداری هستیم تا به صورت مستمر بر ساخت و ساز‌های روستا‌ها نظارت داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.