کلاهبرداری با ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به بهانه ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هشدار‌داد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با توجه به برنامه دولت برای ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده از ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و از طرفی وجود تعداد زیاد دانش‌آموزان، این موضوع مجرمین سایبری را به تکاپو انداخته تا از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها کلاهبرداری کنند.

سرهنگ الوانی افزود: مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به بهانه ثبت‌سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی و قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌خواهند برای ثبت‌سفارش وارد لینک جعلی موجود در این آگهی‌ها شده و در ادامه افراد را به بهانه پرداخت هزینه کتب به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: دانش‌آموزان و والدین آن‌ها چنانچه قصد دارند کتب درسی سال تحصیلی آینده را به صورت اینترنتی ثبت‌سفارش کنند، حتما اخبار مربوطه را از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کرده و به آگهی‌های تبلیغاتی که از طرف مجرمین سایبری و با انگیزه خالی‌کردن حساب بانکی افراد انتشار می‌یابد، توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار