معاون اول قوه قضاییه مطرح کرد؛

دعوت کردن دختران کم‌حجاب به رعایت حجاب با اخلاق اسلامی/ بسیج در خط مقدم خدمت به مردم در حوادث بوده است

معاون اول قوه قضاییه گفت: باید با رعایت اخلاق اسلامی و مهربانی و خوش رویی دختران کم حجاب را به رعایت حجاب دعوت کنیم.

محفل انس با قرآن کریم با حضور معاون اول دستگاه قضا و جمعی از مسئولان عالی قضایی و فرهیختگان قرآنی دستگاه قضا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در این محفل با اشاره به نهاد مردمی بسیج و فعالیت‌های بسیجیان در دوران پس از انقلاب عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیج باید به درستی برای مردم تبیین شود.

وی افزود: دستاورد‌ها و خدمات این نهاد مقدس که بیش از ۴۰ سال به صورت مستمر و پایدار و در جهت رفاه مردم و خدمت به آن‌ها در حال انجام است، باید برای همگان تبیین شود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: چرا بسیج و بسیجی را در این امر خلاصه کنید که صرفا باید در پایگاه لباس نظامی بپوشند و انجام وظیفه کنند؟ این کار یک امر بسیار خوب و مقدسی است، اما بسیجی صد‌ها وظیفه بر عهده دارد.

وی افزود: در طول ۴۴ سال گذشته بسیج و بسیجی اثبات کرد که در تمام حوادثی که در مرز و بوم اتفاق افتاده است؛ از قبیل: سیل، زلزله، کرونا و حفاظت از ارزش‏ها در خط مقدم بوده و به مردم خدمت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: در ساخت واکسن کرونا بسیج در خط مقدم بوده و برای تحقق و تولید آن کار کرده است. چرا این موضوع را برای مردم تبیین نمی‌کنید؟ انواع واکسن کرونا را همین فرزندان بسیجی شما تولید کردند.

وی افزود: مهمترین وظیفه متولیان، کارگزاران، قوه قضاییه و دولت و بسیج این است که در مقولاتی مانند هنجار‌های اجتماعی و حجاب فرهنگ سازی و جهاد تبیین کنند و مروج و حافظ ارزش‌های الهی و دینی باشند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: مقوله آموزش و تربیت در مدارس موضوع بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: باید با رعایت اخلاق اسلامی و مهربانی و خوش رویی دختران کم حجاب را به رعایت حجاب دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی؛ رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه نیز در محفل انس با قرآن با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که در محضر خادمان قرآن هستیم، به روایتی از امام محمد باقر (ع) در جلد ۴ از کتاب فضل قرآن اصول کافی اشاره کرد و گفت: در این روایت از حضرت امام محمد باقر (ع) نقل است: دفتر‌ها در روز قیامت سـه دفـتـر است. دفترى که نعمت‌ها در آن ثبت شده و دفترى که کارهاى نیک در آن است و سومین دفتر، دفـتـرى است کـه کارهاى بد در آن ثبت است. پس دفتر نعمت‌ها را با دفتر کارهاى نیک برابر کـنـند و نعمت‌ها همه کارهاى نیک را فراگیرد و در خود فرو برد و دفتر کارهاى بد بجا ماند.

وی ادامه داد: پس آدمیزاده مؤمن را براى حساب بخوانند و قرآن در بهترین صورتى پیش رویش در آیـد و گـویـد: بـار پـروردگـارا، مـن قـرآنم و این بنده مؤمن تو است که خود را براى خـوانـدن مـن زحمت مى‌انداخت و شب خود را با آهنگ خوش و هموار خواندن من دراز مى‌کرد و دیدگانش در هنگام نماز شب اشک ریزان بود، چنانچه مرا خشنود ساختى او را هم خشنود کن.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی گفت: این روایت به خوبی مهربانی قرآن را به ما نشان می‌دهد و حالا که در ماه مبارک رمضان و ماه بهار قرآن قرار داریم باید قدر این عظمت و فرصت را بدانیم و لحظات خودمان با قرآن همراه کنیم و آن را درک نماییم و هرکس یک آیه در این ماه بخواند، گویی کل قرآن را ختم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار