جابه‌جایی ۵ میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا از محور‌های لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از جابه‌جایی ۵ میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا از محور‌های این استان در سال گذشته خبر داد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۳ فقره بارنامه سال گذشته برای حمل کالا‌های لرستان صادر شده و مقدار ۵ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۵ تن کالا نیز جابه‌جا شده است که ۲ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

او افزود: کاهش تولید محصولات کشاورزی، باغی و صیفی، حمل عمده بار کلینگر کارخانه سیمان دورود از طریق ریل، حمل بار بدون بارنامه و عدم نظارت و برخورد قاطع پلیس‌راه با رانندگان خاطی ازجمله مهم‌ترین دلایل کاهش کالا‌های جابه‌جا شده در لرستان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: باز‌دارنده نبودن جرائم، افزایش عوارض از ۴ به ۹ درصد، کم بودن میزان سهمیه سوخت ناوگان، تعطیلی پتروشیمی در مقطعی از سال، عدم فعالیت معادن سنگ در روزهای بارانی و بارش‌های سنگین برف در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در سراسر این استان از دیگر مهم‌ترین دلایل کاهش کالا‌های جابه‌جا شده است.

او  با بیان این‌که ۹۷ شرکت حمل‌ونقل کالا، سه دستگاه پایانه عمومی بار، سه سالن اعلام بار در حال حاضر برای حمل محمولات لرستان در حال فعالیت است، بیان کرد: بیش از هزار ۸۰۷ اکیپ گشت کنترل دروازه‌ای سال گذشته برای جلوگیری از فرار بار به محور‌های این استان اعزام‌شده‌اند.

شیروانی گفت: ۳ هزار و ۵۴۰ مورد پاسخ‌گویی به مراجعه‌کنندگان برای سوخت ناوگان باری و وانت‌بار (حضوری و تلفنی)، ۸۵۵ مکاتبه با پلیس‌راه در ارتباط رانندگان متخلف بدون بارنامه و ۱۷۲ حل‌وفصل دعاوی رانندگان با شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در سال گذشته انجام شده است.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.