تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی دقیق با توان متخصصان و کارکنان داخلی از امروز یکم اردیبهشت کلید خورد و تا پایان مهر ادامه دارد.

آقای  احمد باهوش با بیان اینکه حفظ پایداری و تولید حداکثری مشابه ماه‌های سرد سال با رعایت دقیق دستورعمل‌های ایمنی از اولویت‌های مجتمع است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و منظم عملیات تعمیرات اساسی امسال با توجه به اهداف کلان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر حفظ پایداری و تولید حداکثری و به‌منظور حفظ نیاز داخلی و صادرات گاز و محصولات جانبی انجام شده است.

او افزود: به این منظور تلاش شده است ضمن حفظ اهداف اصلی و رعایت دقیق چارچوب عملیات تعمیرات اساسی برای افزایش در دسترس‌پذیری تجهیزات و بالا بردن قابلیت اطمینان تولید، توقف‌های کلی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه در بازه زمانی تعمیرات اساسی امسال به‌طور کامل کاهش یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به یکی از روش‌های نوآورانه در عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: پیاده‌سازی و اجرای روش‌های جدید و کارآمد در دوران عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار است و تعویضبرخط (آنلاین) مولکولارسیو‌ها با استفاده از روش‌های نو یکی از موارد مهم اجرایی در این باره است.

باهوش گفت: پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی ایستگاه آغاز عملیات تعمیرات اساسی امسال است و در روش جدید توقف کامل این پالایشگاه تنها در بازه زمانی سه روز انجام می‌شود و ادامه تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم بدون کاهش تولید سراسر پالایشگاه‌های مجتمع تداوم می‌یابد.  در ادامه برنامه‌زمان‌بندی شده عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی ایستگاه دوم این رویداد مهم خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: مراحل آماده‌سازی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ از آبان‌ماه پارسال کلید خورده و زمینه‌های لازم درباره این حرکت مهم در مجتمع گاز پارس جنوبی فراهم شده است.  تعمیرات اساسی امسال با مشارکت ۱۰۰ درصدی نیرو‌های انسانی این مجموعه، به‌کارگیری قوای ماشین‌آلات پالایشگاهی و ستادی با تمرکز بر رعایت همه دستورعمل‌های ایمنی انجام می‌شود تا زمینه‌ساز تحقق هرچه بهتر اهداف کلان مجتمع و شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار