رکود بر بازار برنج ایرانی حاکم است

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان برنج از رکود بازار برنج خبر داد و گفت: هم اکنون مقداری برنج تولید سال گذشته در انبارها مانده است.

آقای مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۷۸۳ هزارتن برنج وارد شد که حدود یک میلیون و ۳۶۳ هزارتن توسط بخش خصوصی و مابقی دولت وارد شده است.

به گفته او، با توجه به شرایط اقتصادی و توان مردم طی ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد شده است.

کشاورز ادامه داد: طی یک تا ۲ ماه آینده اطلاعات دقیقی از بخش تولید داخل خواهیم داشت تا برمبنای کسری نیاز کشور برنج وارد شود.

دبیرکمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان مجمع عالی واردات برنج گفت: با توجه به شرایط قیمت برنج ایرانی و عدم‌مدیریت، بخشی از تولید داخل در انبارها مانده است که طی مذاکرانی با بزرگان‌صنعت برنج قرار است بخشی از برنج را خریداری و با قیمت مناسب به بازار عرضه کنیم تا رونق به بازار داخل بازگردد.

او از ثبات قیمت برنج خارجی خبر داد و گفت: اگر مشکلی در تخصیص ارز واردات ایجاد نشود، قیمت برنج خارجی تغییری نخواهد داشت.

کشاورز گفت: انجمن تولیدکنندگان با هدف یکپارچه کردن روند تولید و تامین برنج و همچنین نگاه بر توان داخلی برای صادرات محور کردن این محصول آغاز بکار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت با واردات بی رویه و رانت واردات برنج بی کیفیت خارجی رو در بسته بندیهای برند ایرانی که با خرید ارزان برنج ایرانی تخلیط میشود به مردم با قیمت بالا میفروشند در صورتی برنج کشاورزان زحمتکش را مفت از چنگشون در میارن
Iran (Islamic Republic of)
موذن
۱۲:۳۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام ،این سیاست در همه کالا بر ملا شده،که سرمایه دار دولتی یا خصوصی اول تبلیغات افزایش فیمت هارا پخش می کنند تامردم مجور به خرید کالای وارداتی ،باصطلاح ارزان رضایت بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را برنج ایرانی در انبار خوابیده چون می‌خواهند احتکار کنند در غیر اینصورت برنج ایرانی اکنون در بازار کیلویی صد تا صدو چهل هزار تومان است شما چند میفوشیدکه مشتری ندارد اگر پانزده درصد زیر قیمت خرده فروشی حاضر به فروش هستید هر چند هزارتن که در انبار مانده را یکجا با وجه نقد به بنده بفروشید واگرنه !!!!! خودتانید
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۷:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام بیا من برنج دارم به قیمت ببر محصول خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه مگه میشه با ای قیمت ها برنج ایرانی خرید همین هندیا را هم به زور میخریم.
آخرین اخبار