آخرین اخبار از بیماری کرونا و مالاریا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به تشریح آخرین اخبار از بیماری کرونا و مالاریا در استان پرداخت.

پژمان بختیاری نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت:  بررسی آمار نشان می‌دهد در هفته قبل تعداد بیماران قطعی شناسایی شده و تعداد موارد بستری جدید مبتلا به کرونا  در سطح کشور و استان نسبت به هفته پیش از آن کمتر بوده است.

به گفته او، در کل کشور موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا کاهش یافته، اما در  خوزستان روند کاهشی  مشاهده نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: هفته قبل رنگ کرونایی ۱۴  شهرستان زرد بود  و در این هفته رنگ ۲ شهر نارنجی و ۸ شهر زرد است، درست است که تعداد کل کمتر شده، ولی در این ۱۰ شهرستان ۴۴ درصد از جمعیت ۵ میلیونی استان ساکن هستند.

آقای بختیاری نیا ادامه داد: همچنان توصیه ما این است که افراد پر خطر برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به ویژه افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای اصول خودمراقبتی را رعایت کنند.

او گفت: سویه غالب کرونا ویروس در کشور  اُمیکرون است که سرایت پذیری بالایی دارد  افراد علامت دار بعد از مراجعه به پزشک حداقل ۵ روز در خانه بمانند و چنانچه فرد پرخطری در خانواده و بستگان دارند از مواجهه  با آنان جدا پرهیز کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: مطالعات  علمی و شواهد عینی نیز نشان داده که  تکمیل دوره واکسیناسیون  به ویژه تزریق دُز یادآور  هم در کاهش شدت بیماری و هم در کاهش مرگ و میر ناشی بیماری کرونا موثر است بنابراین اگر شهروندان و هم استانی‌ها موارد ذکر شده را رعایت کنند ان شاء الله موج هفتم کووید ۱۹ را با حداقل  پیامد‌های ناگوار پشت سر خواهیم گذاشت.

به گفته آقای بختیاری نیا، تاکنون موارد مثبتی از بیماری مالاریا  در استان گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.