جمع آوری بیش از ۸۲۰ میلیون تومان فطریه در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۸۲۰ میلیون تومان فطریه طی دو روز گذشته در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

علیرضا حسین‌نژاد گفت: جمع‌آوری زکات فطریه، کفاره غیرعمد و زکات سادات از عید سعید فطر با ایجاد پایگاه‌های مختلف کمیته امداد در استان اردبیل آغاز شده و تا پایان هفته نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: از ۸۲۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده در روز‌های گذشته، ۷۸۵ میلیون تومان مربوط به زکات فطریه عام، ۱۱ میلیون تومان زکات سادات و ۲۴ میلیون تومان نیز زکات کفاره غیرعمد بوده است.

حسین‌نژاد گفت: این مبالغ بعد از جمع‌آوری در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان و فقرا واریز شده تا آن‌ها بتوانند بخشی از مشکلات و دغدغه‌های خود را رفع کنند.

او افزود: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۹ هزار سبد غذایی تهیه و در بین نیازمندان و جامعه هدف کمیته امداد توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از پخت ۱۰۸ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان به صورت افطاری و توزیع درب منزل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۴ هزار افطاری ساده نیز در این ایام برپا شد.

حسین‌نژاد مجموع کمک‌های مردمی را برای اجرای طرح «اطعام مهدوی» ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ منابع دولتی نبوده بلکه همه آن‌ها از طریق خیرین و در قالب خیرات و مبرات تأمین و بین نیازمندان در قالب «اطعام مهدوی» توزیع شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در طرح «اکرام ایتام و محسنین» نیز هدف‌گذاری ما به نیت سه‌هزار و ۴۰۰ شهید استان، جذب سه هزار و ۴۰۰ حامی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: این حرکت ارزشمند کمیته امداد با استقبال مردم روبه‌رو شد و تا پایان ماه مبارک رمضان چهار هزار و ۱۳۰ حامی برای ایتام و محسنین جذب شده است.

حسین‌نژاد اظهار کرد: این حامیان هفت هزار و ۲۱۰ کودک یتیم و محسنین را تحت حمایت و پوشش قرار دادند.

او تصریح کرد: امیدواریم این فعالیت‌ها مورد قبول خداوند متعال قرار گرفته و در این ماه مبارک قدردان همراهی خیرین و آحاد مردم هستیم که کمیته امداد را در رسیدن به برنامه‌های خود یاری و مساعدت کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.