رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس:

توان بومی ایران در ساخت پهپادها، تحریم‌پذیر نیست

محمدصالح جوکار گفت:مقامات کاخ سفید بدانند توان پهپادی ایران مبتنی بر ظرفیت‌های بومی بوده و اصلا تحریم پذیر نیست.

محمدصالح جوکار در خصوص هراس ایالات متحده از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران و تحریم یک فرد و ۶ نهاد به بهانه ارتباط با برنامه پهپادی کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها از قدرت درون زا و بازدارنده ایران در عرصه‌های مختلف خصوصا طراحی و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین نگران هستند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد ترس میان کشور‌های منطقه نسبت به قدرت نظامی و دفاعی ایران یکی از اهداف تحریم‌های اخیر است، اظهار کرد: در واقع ایالات متحده با فروش تسلیحات به کشور‌های عربی منطقه درآمدزایی خوبی دارد از این رو با طرح مسئله یاد شده، اجرای سیاست ایران هراسی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: به عبارتی مقامات و سیاستمداران آمریکایی به خوبی می‌دانند قدرت نظامی ایران صرفا موجب ایجاد امنیت در منطقه و همچنین ثبات و صلح شده است؛ همگان مشاهده کردند که تروریست‌های تکفیری داعش نتوانستند در مقابل توان قدرت برتر نظامی ایران دوام بیاورند و نابود شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید اذعان کرد صنعت دفاعی و نظامی ایران دهه‌های زیادی است که تحت تحریم قرار دارد از این رو علی رغم همه این فشارها، شاهد برتری نظامی در میان کشور‌های دنیا هستیم که بیانگر بی اثری و خنثی شدن این سیاست‌ها است.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید به مقامات کاخ سفید یادآور شد توان پهپادی ایران مبتنی بر ظرفیت‌های بومی بوده و اصلا تحریم پذیر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار