خودکفایی تولید برنج در کشور هدفگذاری شده است

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با اشاره به هدفگذاری برای رسیدن به خودکفایی برنج در بلند مدت گفت: در حوزه صادرات برنج اتفاقات خوبی رقم خورده است و تقویت و توسعه آن از دیگر برنامه‌ها است.

آقای محمد مختاریانی رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: این انجمن به تازگی تأسیس شد تا برنج ایرانی متولی داشته باشد و تعارض میان تولید داخل و واردات برنج حذف و برنج مورد نیاز کشور با در نظر گرفتن حقوق همه ذی‌نفعان و مصرف‌کنندگان تأمین شود.

او افزود: پیش از این چندین انجمن به صورت رسمی و غیررسمی در حوزه برنج و واردات آن فعالیت می‌کردند، اما مشکلات حوزه تولید مؤید این مهم بود که تولید برنج ایرانی متولی واحدی ندارد.

مختاریانی ادامه داد: از طرفی وجود تعارض سنتی میان تولید و واردات برنج موجب شده بود که هر سال سیاست‌هایی متفاوت و بعضاً متضاد اتخاذ شود و متعاقب آن تولیدکننده یا واردکننده و مصرف‌کننده متضرر شوند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با تأکید بر اینکه بازار برنج نیازمند برقراری تعادل است تا هیچ یک از فعالان و ذی‌نفعان این صنعت آسیب نبینند، تصریح کرد: با این رویکرد، تأسیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران در دستور کار قرار گرفت و امروز خوشحالیم که تشکلی ایجاد شده تا فعالان صنعت برنج از کشاورز شالیکار، تولید و فرآوری، واردکننده و صادرکننده و توزیع‌کننده برنج بتوانند با همفکری و خردجمعی تصمیماتی اتخاذ کنند که موجب حاکمیت آرامش بر بازار برنج شود.

او گفت: این انجمن در صورتی که دولت پذیرای آن باشد می‌تواند در حوزه تنظیم بازار هم مشاوری توانمند برای دولت باشد و همچنین در حوزه اجرا دولت را یاری دهد.

مختاریانی با اشاره به اینکه آروزی بزرگ رسیدن به خودکفایی برنج هدف بلند مدتی است که انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران پیش روی خود قرار داده است، افزود: در حال حاضر در حوزه صادرات برنج اتفاقات خوبی رقم خورده است و تقویت و توسعه این حوزه از دیگر برنامه‌هایی است که این تشکل روی آن متمرکز شده است.

در ادامه  مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: حضور مدیران عالی‌رتبه در اولین مراسم رسمی انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران مؤید اهمیت و جایگاه صنعت برنج در اقتصاد کشور و همچنین اعتماد و اعتباری است که برای این انجمن قائل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه صنعت برنج از نبود یک متولی واحد رنج می‌برد و خلاء تشکلی ملی در حوزه تولید زمینه را برای منفعت طلبی برخی فراهم کرده بود، افزود: تأسیس این انجمن نویدبخش روز‌های روشنی پیش روی صنعت برنج است و از این پس فرصتی فراهم شده تا نظرات فعالان بخش‌های مختلف این صنعت جمع‌بندی و خروجی آن به عنوان مشاوره در اختیار نهاد‌های سیاست‌گذارو تصمیم‌گیر قرار گیرد تا مؤثرترین تصمیمات برای این صنعت اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۶:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
انجمن تولیدکنندگان برنج؟؟؟
تو این وضعیت باید انجمن توقف تولید برنج تشکیل بشه. برنج و شالی آب میخواد. آب داریم ؟؟؟؟ ادم فهیم نداریم تو مسئولین والا همین الان باید این به اصطلاح رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران که میخواد تولید و به اندازه ای برسونه که خودکفا بشیم باید بندازن یک گوشه ای که نتونه دست به هیچ کاری بزنه.
آخرین اخبار