مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق‌های بازنشستگی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق‌های بازنشستگی کشور با تلاش دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر پرداخت شد.

میرهاشم موسوی با بیان این که، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات درمانی تامین اجتماعی در سال جاری افزایش یافته است، بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای درمان بیمه شدگان و توسعه مراکز این سازمان پیش‌بینی شده است.

وی، توجه به معیشت مستمری بگیران و توسعه خدمات درمانی را جزو اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پارسال در بخش درمان مستقیم داشتیم که این رقم امسال به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان روزانه یک میلیون خدمات درمان سرپایی و ۱۳ هزار مورد بستری به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان این‌که، این سازمان در درمان غیر مستقیم نیز با بیش از ۵۰ هزار نفر طرف قرارداد است، ادامه داد: وزارت بهداشت، مراکز غیر دولتی و بخش خصوصی همکاری خوبی در ارائه خدمات درمانی با تامین اجتماعی دارند.

موسوی گفت: در دولت سیزدهم ۲ میلیون نفر به بیمه‌پردازان صندوق‌های بازنشستگی اضافه و در ۲ سال اخیر نیز ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق‌های بازنشستگی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی از مطالبات جدی مردم است و باید پاسخگوی مطالبات اقشاری که ما در ارتباط هستند باشیم. استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی را باید به‌صورت جدی دنبال کنیم و رفع بسیاری از مشکلات با هوشمندسازی قابل تحقق است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در زمینه استقراض در این سازمان هم از ابتدای سعی شد تا روند انباشت بدهی‌ها به بانک را متوقف کنیم و به درمان این بیماری‌ها و معضل بزرگ و عارضه بزرگ بپردازیم.

موسوی گفت: همزمان با طرح بیمه دانشجویان، تلاش شد بیمه زنان سرپرست خانوار و ذیل بیمه خانوار ایرانی چتر بیمه‌های سازمان را گسترش دهیم و از مسیر طرح‌های پالایش بیمه‌ای از حقوق مردم صیانت شود و هزینه‌های غیر حق کنترل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار