سازمان امور دانشجویان از برنامه‌های دانشگاه‌ها حمایت مالی می‌کند

مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی، اصلاح ساختار و فرایند‌های سازمان امور دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌هایمان در سال ۱۴۰۲ است.

حسین امامعلی پور مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: دفتر طرح و برنامه در ساختار سازمانی فعلی در سال ۱۳۹۱ به عنوان یکی از واحد‌های تابعه حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع و با هدف تبیین چشم انداز و برنامه راهبردی سازمان در راستای سند چشم انداز بیست ساله کشور، بهسازی منابع انسانی، اصلاح ساختار و فرایند‌های متناسب با اهداف و برنامه راهبردی، تخصیص بهینه منابع بین فعالیت‌های اولویت دار سازمان، هماهنگی با مراجع ذی ربط در تهیه و تنظیم بودجه سازمان، ارتقاء سطح علمی کارکنان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و افزایش بهره وری و ... تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامات دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۱ شامل تهیه و تنظیم سند راهبردی سازمان امور دانشجویان، تهیه و تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، تدوین اساسنامه سازمان امور دانشجویان و تدوین اقدامات عملیاتی حوزه‌های مختلف سازمان امور دانشجویان است.

امامعلی پور در خصوص دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برگزار شده برای کارمندان این سازمان در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: ۱۸ دوره آموزشی در سال گذشته برای کارمندان این سازمان برگزار شده است که ۳۱۲ ساعت از این دوره‌ها به آموزش‌های تخصصی و ۳۸ ساعت از آن‌ها به آموزش‌های عمومی اختصاص داشته است. 

مدیر کل دفتر طرح و برنامه در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی این دفتر در سال ۱۴۰۲ گفت: حمایت و پشتیبانی مالی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه‌های مشاوره و سلامت، ورزش، شاهد و ایثارگر، تغذیه، خوابگاه، اجرای بودجه‌‍‌ریزی عملیاتی، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح فرآیند‌های سازمانی، ارائه طرح‌های جدید در حوزه تغذیه دانشجویی از مهم‌ترین اقدامات ما در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Austria
محمد صادق امینیان
۰۱:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آیا این حمایت ها شامل دانشجویان انقلابی مقیم خارج از کشور می شود؟ فشار اقتصادی بالا باعث کاهش تمرکز دانشجویان مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل وین اتریش می شود. عدم حمایت هم منجر به اشتغال دانشجویان ولایتمدار در مشاغل سخت می شود که این عامل پرداختن به جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری مي گردد.
التماس دعا
آخرین اخبار