شیری: پرسپولیس در هر ۲ جام شانس قهرمانی دارد

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط سرخپوشان برای قهرمانی توضیحاتی را مطرح کرد.

مجتبی شیری، مدافع سابق پرسپولیس یکی از پیشکسوتانی بود که برای روحیه دادن به بازیکنان تیم سابقش در تمرینات سرخپوشان حاضر شد. بعد از برد سرخپوشان مقابل استقلال و متوقف شدن سپاهان و رسیدن پرسپولیس به صدر جدول گفت‌و‌گویی با مدافع اسبق پرسپولیس داشتیم.

چطور شد که بر سر تمرینات پرسپولیس حاضر شدید؟
قبل از دربی به اتفاق چند تن دیگر از پیشکسوتان پرسپولیس تصمیم گرفتیم که در محل تمرین سرخپوشان قبل از دربی حاضر شویم و دیداری از نزدیک با کادرفنی و بازیکنان داشته باشیم. دیداری که جنبه روحیه دادن داشت و خوشبختانه همه بازیکنان و کادر را در تمرینات آخر دربی بسیار با روحیه و مصمم برای پیروزی دیدم.
قبل از دربی چه نتیجه‌ای را برای دربی ۱۰۰ پیش‌بینی کرده بودید؟
من گفته بودم که پرسپولیس یک بر صفر دربی را می‌برد و دیدید که صحبتم در عمل هم محقق شد و جنبه واقعی به خودش گرفت. اتفاقاً دوربین تلویزیونی هم گواهی بر حرف من است که صحبتم را ضبط شده دارند و می‌توانند به پیش‌بینی درستم گواهی بدهند.
به عنوان مدافع اسبق پرسپولیس با مدافعان پرسپولیس صحبتی نداشتید؟
نه صحبت خاصی با مدافعان پرسپولیس نداشتم.
نقش یحیی را در پیروزی تیمش در دربی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
یحیی اعتماد کامل به بازیکنانش داشت و انگیزه و روحیه بالای خودش برای پیروزی در دربی را به بازیکنان تیمش انتقال داد و همه نتیجه این اقدام مثبت را در بین بازیکنان و نتیجه‌ای که حاصل شد به خوبی دیدند.
با نتیجه‌ای که برای سپاهان مقابل ملوان رقم خورد، معادلات برای قهرمانی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به هر حال پرسپولیس به صدر رفت، اما هنوز چیزی تمام نشده است و بازیکنان پرسپولیس باید بازی به بازی پیش بروند و در هر بازی با تمام وجود با انگیزه بالا بجنگند تا پیروز شوند و به مسائل دیگر و نتایج دیگر تیم‌ها هم کاری نداشته باشند.
بهترین بازیکن دربی از نظر شما چه بازیکنی بود؟
به نظرم کل بازیکنان تیم حتی نیمکت‌نشین‌ها همه‌گی ستاره بودند چه بسا یک تیم وقتی پیروز می‌شود که همه آن مجموعه، یکدل باشند. نمونه واضح این مهم را در بین تمامی بازیکنان اصلی و نیمکت‌نشین دیدیم. کل کادر و تیم ستاره بودند و با غیرت و تعصب بالایی بازی کردند که در نهایت منجر به برد و کسب سه امتیازشان شد.
در بین بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس در لیگ کدام‌یک را سخت‌تر می‌دانید؟
هر سه بازی پرسپولیس در لیگ سخت هستند و بازی آسانی وجود ندارد به همین دلیل در هر بازی باید بازیکنان با تمام وجود بجنگند و ذره‌ای غفلت نداشته باشند. قطعاً نتیجه زمانی به دست می‌آید که بازیکنان با تمـــــــــرکز بالا در بازی حضور داشته باشند.
برای بازی مقابل گل گهر چه نتیجه‌ای را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس در هر ۲ جام شانس اصلی قهرمانی است، اما آنچه مهم است به این نکته باز می‌گردد که بازیکنان باید در همین بازی مقابل گل گهر فعلاً از فکر لیگ بیرون بیایند و با همه تمرکز بجنگند تا به نیمه‌نهایی رسیده و شانس‌شان را برای موفقیت در قهرمانی در جام حذفی هم افزایش دهند. امیدوارم روز یکشنبه آینده هواداران هم در ورزشگاه حاضر شوند تا با حمایت آنها، پرسپولیس به یک برد خوب برسد و به نیمه نهایی صعود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار