آغاز رویداد ملی کویر در سمنان

مسابقه ملی ایده پردازی و ساخت سازه با الهام از امکانات کویر با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان آغاز به کار کرد.

مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: با توجه به قرار گرفتن سمنان در منطقه کویری، در این رویداد ملی مشکلات ناشی از بیابان زایی در بخش‌های زیر ساختی، منابع آب، کشاورزی و محیط زیست، گردشگری کویری با توجه به گذر جاده ابریشم از سمنان و نیز لزوم مدیریت بهینه منابع آب و انرژی‌های موجود متناسب با اقلیم بررسی می‌شود.

وی گفت: طراحی و باز ساخت دست سازه، پایداری منابع آب در مناطق بیابانی و حاشیه کویر، ایده پردازی، خلاقیت، بهینه مدیریت مصرف آب در مناطق بیابانی و حاشیه کویر، ظرفیت‌های مناطق بیابانی و کویری در توسعه صنعت گردشگری از محور‌های مسابقه است.

سمانه بهرامیان رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و دبیر کمیته اجرایی رویداد گفت:  علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد ملی می‌توانند از خرداد ماه چالش‌های کویر را در دو بخش ایده پردازی و دست سازه از طریق وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از هزار موضوع پیشنهادی به دبیرخانه رویداد ارائه کنند.

به گفته وی ، تیم‌های شرکت کننده در این رویداد باید ۳ تا ۵ نفره باشند و به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۷ و ۳ میلیون تومان جایزه پرداخت و از ایده‌های برتر حمایت می‌شود.

در مراسم آغاز به کار این رویداد ملی محمد مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم حضور داشت

این رقابت علمی با مشارکت سازمان بسیج دانشجویی ، شورای شهر استان سمنان ، اندیشکده کویر بسیج اساتید ، سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد ، آموزش و پرورش ،  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان ، شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران ،  مرکز تحقیقات گردشگری دامنه جنوبی البرز ، شرکت شهرک‌های استان سمنان ، سازمان جهاد کشاورزی ، پارک ملی کویر ، محیط زیست گرمسار و شرکت آب و منطقه‌ای استان سمنان  برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.