یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در حج سال ۱۴۰۲ از استان یک هزار و ۱۳۰ نفر در قالب هشت کاروان حضور خواهند داشت.

خلیل دلپاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان ضمن بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان سمنان ابتدای سال ۱۴۰۲ تکمیل و تاکنون عملیات اخذ روادید در دست پیگیری بود، تاکید کرد: در حج امسال هشت کاروان از استان حضور دارند که دو کاروان مدینه قبل و مابقی مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱۳۰ نفر زائر خانه خدا از استان سمنان در سال ۱۴۰۲ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، افزود: دو کاروان از سمنان، سه کاروان از شاهرود دو کاروان از دامغان و یک کاروان از گرمسار راهی دیار وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: دو کاروان ۱۸۰ و ۱۶۰ نفری مدینه قبل از سمنان، دو کاروان ۱۳۵ و ۹۰ نفری از دامغان به صورت مدینه قبل و مدینه بعد و یک کاروان ۹۰ نفری مدینه قبل از گرمسار به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

دلپاک با بیان اینکه سه کاروان ۱۳۵، ۱۸۰ و ۱۶۵ نفری نیز از شاهرود به صورت مدینه قبل و مدینه بعد اعزام می‌شوند، گفت: بیشترین تعداد زائر برای شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اعزام کاروان‌های حج در سال جاری صورت گرفته است، ابراز داشت: برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی حج ۱۴۰۲ بر اساس نیاز‌های آموزشی هریک از فراگیران ویژه عوامل حج نیز برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین به برنامه پروازی حج ۱۴۰۲ از تهران اشاره کرد و بیان داشت: از تاریخ سوم تا بیست و هشتم خردادماه پرواز‌های رفت کاروان‌های مدینه قبل و از ۱۴۰۲.۰۴.۱۳ تا ۱۴۰۲.۰۵.۰۳ پرواز‌های برگشت کاروان‌های مدینه قبل انجام می‌شود.

دلپاک گفت: از ۱۳ خرداد الی یکم تیرماه پرواز‌های رفت کاروان‌های مدینه بعد و از ۱۴۰۲.۰۴.۱۶ الی ۱۴۰۲.۰۵.۰۲ تاریخ پرواز برگشت کاروان‌های مدینه اجرا خواهد شد که امیدواریم زائران استان با بهترین شرایط حج را پیش روی بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.