نشست‌های بی نتیجه/ از گرانی قیمت گوشت مرغ تا کمبود سیمان و لاستیک در استان یزد/ نظارت کجایی دقیقاً کجایی؟

گوشت مرغ در بازار یزد بالاتر از نرخ مصوب و به قیمت بیش از ۷۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

سید ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در نشست تنظیم بازار استان وضعیت عرضه و قیمت گوشت مرغ گرم، سیمان و لاستیک، گفت: در اسفندماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی و در فروردین ماه هم حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه ریزی و صورت گرفته است.


او افزود: در راستای هوشمندسازی توزیع مرغ در استان، امروز مقرر شد عرضه مرغ در سامانه ستکا انجام گیرد و تا زمانی که بازار به حد اشباع نرسد، فعلا قطعه بندی در استان نداشته باشیم.


استاندار یزد نیز در این زمینه اظهار داشت: نباید کمبود مرغ در بازار داشته باشیم و در این چارچوب کمیته تخصصی به صورت هفتگی برگزار و تصمیم گیری خواهد کرد.


مهران فاطمی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها باید به صورت روزانه با جهاد کشاورزی استان در ارتباط باشند و نسبت به رفع کمبود‌های احتمالی اقدام کنند.


او با تاکید بر نظارت بر بازار و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی تصریح کرد: عرضه گوشت مرغ گرم حداقل به مدت ۶ ماه در سامانه ستکا انجام بگیرد.


این در حالی است که مشاهدات میدانی خبرنگاران نشان می‌دهد قیمت گوشت مرغ گرم در بازار یزد به نرخ کیلویی ۷۷ هزار و ۹۰۰ تومان یعنی بالاتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد.


رئیس سازمان صنعت هم با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل عرضه سیمان نداریم، گفت: هفته‌ای ۱۸ هزار تن سیمان تجارت مهریز در استان عرضه می‌شود.


صادقیان افزود: قیمت سیمان در روز‌های دوشنبه بر اساس تقاضای بازار در بورس مشخص می‌شود و امیدواریم با توجه به تداوم عرضه، شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم.


سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز گفت: عرضه لاستیک در استان یزد با توجه به نیاز بازار به صورت هفتگی در سامانه ستکا صورت می‌گیرد. سهمیه هر شهرستان بر اساس ضریب جمعیتی سطح استان مشخص است و به صورت هفتگی داده می‌شود.


محمدرضا پاکدل عنوان کرد: به جز شهرستان یزد که مازاد بر سهیمه مصرف دارد، در تمام شهرستان‌های دیگر اضافه عرضه لاستیک داشته ایم.


او بیان داشت: امروز مصوب شد سهمیه لاستیکی که توسط شهرستان جذب نشود را بعد از ۷۲ ساعت برای مرکز استان باز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.