تجلیل از مدال آوران و نخبگان مهارتی آذربایجان شرقی

در مراسمی از مدال آوران و نخبگان مهارتی آذربایجان شرقی در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت تجلیل شد.

 امام جمعه تبریز در مراسم تجلیل از مدال آوران و نخبگان مهارتی گفت: با پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه فناوری با شتاب و سرعت بالا در زمینه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی و رباتیک، شغل‌های جدیدی در جامعه جهانی ظهور کرده و یا در حال پدید آمدن هستند که باعث دگرگونی در دنیا می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: ظهور مسیر تازه مستلزم ایجاد یک حرکت با شتاب یا نهضت ملی مهارت آموزی در کشور و عمل متعهدانه و اقدام متحولانه از طرف دولت و بخش خصوصی است و ایجاد و گسترش نهضت مهارت آموزی در کشور مستلزم استفاده از فرصت‌ها و توجه جدی و متحولانه دولت، کار فرما و موسسات آموزشی چند نکته کلیدی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: ترویج مهارت آموزی، ایجاد تنوع در مهارت آموزی، سرمایه گذاری متحولانه، مسئولیت پذیری، تقویت نهاد مهارت آموزی و پرداختن به مهارت‌های نوظهور از اولویت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه در مورد پرداختن به مهارت‌های نوظهور سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید رویکرد نوآورانه و توجه ویژه و فوری داشته باشد افزود: تدوین استاندارد‌های شایستگی، سازماندهی کارگاه‌های آموزشی و تربیت مربی و مدرس ضروری است و باید هر چه سریعتر دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برگزاری و شرکت در مسابقات مهارت را عامل کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت شکوفایی عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم بین حرفه آموختگان، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان و صنایع برای مشارکت هر چه بیشتر در مهارت آموزی هم بسیار ارزشمند است.

وی اعتلای جایگاه کار در جوانان و جامعه، ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین جوانان مخصوصا در مسابقات بین المللی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور را بسیار مهم دانست.

آقای مشایخی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: استان ما پس از ۱۸ سال میزبانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت را برعهده داشت که به مدت یک هفته در۶ حرفه برگزار شد و ۱۵۰ نخبه مهارتی از کل کشور حضور داشتند که ۲ مدال طلا و یک نقره و چهار دیپلم افتخار نصیب استان شد.

حجت الاسلام پوررادی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت: استعداد‌های انسان‌ها مختلف و متعدد است اما بسیاری از استعداد‌ها برای شکوفایی نیازمند بستر لازم هستند و پدر و مادر سعی بر این دارند که فرزندانشان در بسیاری از عرصه‌ها مطرح شوند در حالی که هر فرد در خود استعداد‌هایی دارد و می‌تواند در آن رشته موفق شود.

وی افزود: در جامعه نیازمند استعداد سنجی هستیم تا میزان استعداد هر فرد در هر رشته استخراج شده و در آن زمینه از او استفاده کنیم تا موفقیت فرد و جامعه حاصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار