آندری بلوسوف:

تولید سالانه ۱۸ هزار پهپاد بخشی از چشم انداز ۲۰۲۶ مسکو است

معاون اول نخست وزیر روسیه می‌گوید مسکو در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۶ سالانه ۱۸ هزار پهپاد و تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳۲ هزار پهپاد تولید کند.

آندری بلوسوف، معاون اول نخست وزیر روسیه در نشستی در خصوص توسعه ساخت پهپاد، از برنامه مسکو برای افزایش ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین خبر داد و گفت: «ما انتظار داریم تا پایان سال ۲۰۲۶، صنعت روسیه بتواند به ظرفیت تولید سالانه ۱۸ هزار پهپاد برسد و البته این شامل پهپاد‌های فوق سبک با وزن کمتر از یک کیلوگرم نمی‌شود. تقاضای داخلی تا حدود ۵۲ درصد تامین خواهد شد و تا سال ۲۰۳۰ به تولید ۳۲ هزار پهپاد در سال با سطح پوشش تقاضای حدود ۷۰ درصد خواهیم رسید».

به گزارش اسپوتنیک، این مقام روس می‌گوید که نیاز داخلی روسیه به هواپیما‌های بدون سرنشین در حال حاضر تا بیش از ۳۰ درصد پوشش داده شده است.

بلوسوف می‌گوید روسیه در حال حاضر بیشتر پهپاد خود را وارد می‌کند و در حال مذاکره با سایر کشور‌ها به ویژه چین در زمینه صادرات و واردات فناوری‌های مرتبط با هواپیما‌های بدون سرنشین است. 

گفتنی است پهپاد‌ها تا کنون نقش موثری را در جنگ اوکراین ایفا کرده‌اند و بسیاری معتقدند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت جنگ دارند. در هفته‌هایی که جنگ دیگر وارد دوره فرسایشی خود شده، روسیه و اوکراین هر دو حمله به پهپاد‌های طرف مقابل را افزایش داده‌اند. اهمیت پهپاد‌ها در جنگ از اولین روز‌هایی که نظامیان اوکراینی از آن‌ها برای نظارت بر تحرکات نیرو‌های روسیه استفاده کردند، آشکار بوده است. با این حال، نیرو‌های روسی اغلب می‌توانند مکان‌های اپراتور‌های اوکراینی را شناسایی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دم روسیه گرم
آخرین اخبار