اردبیل می‌تواند قطب جهانی گردشگری باشد/ نشست وزرای گردشگری کشور‌های اکو در اردبیل برگزار می‌شود

دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی اکو با اشاره به گستره فرهنگی، تاریخی و طبیعی اردبیل گفت: اردبیل دارای ظرفیت ویژه معرفی به‌عنوان قطب گردشگری جهانی است.

خسرو ناظری در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳، گفت: استان اردبیل با توجه به گستره فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود می‌تواند به‌عنوان قطب جهانی گردشگری معرفی شود.

او افزود: باعث افتخار است که در اردبیل و برای اعلام رسمی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو حضور داریم و معتقدیم که اردبیل برای گردشگران جهانی یک مقصد جذاب محسوب می‌شود.

دبیر کل اکو بیان کرد: کشور‌های عضو سازمان اکو ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری دارند که سازمان به‌دنبال ایجاد همگرایی در این راستا و توسعه صنعت گردشگری کشور‌های عضو است.

ناظری ادامه داد: تنوع ارز‌ش‌های فرهنگی و تاریخی، یادآوری جاده کهن ابریشم و آثار متعدد ثبت‌شده در یونسکو، نشان‌دهنده ظرفیت کشور‌های عضو اکو در حوزه گردشگری است.

رویداد ۲۰۲۳ فرصتی ویژه برای اردبیل است

او با اشاره به اهمیت انتخاب پایتخت گردشگری در کشور‌های عضو اکو، گفت: این آیین الهام‌بخش و ایده هدف‌محور، از سومین اجلاس وزرای گردشگری اکو شروع شد و در سال‌های گذشته شهر‌های دوشنبه و ساری پایتخت بودند که امسال نیز اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیرش این عنوان را دارد.

دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی اکو تصریح کرد: استان اردبیل با آثار تاریخی و فرهنگی متعدد خود از تمدنی کهن در این منطقه خبر می‌دهد و نام اردبیل در جای‌جای شاهنامه آمده است که بر اهمیت و نقش این شهر در تاریخ تأکید می‌کند.

ناظری اظهار کرد: رویداد ۲۰۲۳ فرصتی ویژه برای اردبیل است و دبیرخانه اکو برای معرفی قابلیت‌های این شهر آماده هر نوع همکاری بوده که در این راستا پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های اکو مهر سال جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.