افت فشار آب در تمامی‌ نقاط شهری و روستایی منطقه سیستان

روابط عمومی آبفا زابل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به کاهش سطح آب و بروز مشکل در محل برداشت آب خام و ایستگاه پمپاژ چاه نیمه سه و یک، هم‌اینک شاهد افت فشار آب در تمامی نقاط شهری و روستایی منطقه سیستان هستیم.

 در اطلاعیه آبفا زابل آمده است: با توجه به کاهش سطح آب و بروز مشکل در محل برداشت آب خام و ایستگاه پمپاژ چاه نیمه سه و یک هم‌اینک میزان تولید آب خام ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و از سویی فرارسیدن فصل گرما موجب شده میزان مصرف آب افزایش یابد به همین دلیل هم‌اینک در تمامی مناطق شهری و روستایی با مشکل افت فشار آب مواجه هستیم و عدم‌ رعایت مصرف بهینه آب آشامیدنی موجب افزایش اثرات بحران فعلی خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: آبفا منطقه سیستان ضمن عذرخواهی از مردم عزیز، تقاضا دارد نسبت به صرفه جویی در مصرف آب اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

در این اطلاعیه ذکر شده است: تیم‌های تخصصی آبفا از ساعات اولیه بروز بحران جهت کاهش اثرات منفی آن، مشغول فعالیت هستند و در مرحله اول علاوه‌بر تجهیز ناوگان تانکری به سه دستگاه تانکر جدید اعزامی از زاهدان در حال نصب بارج شناور در محل چاه نیمه سه و نصب پمپ جدید در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه یک برای افزایش ظرفیت برداشت آب هستند و طی ۷۲ ساعت آینده وضعیت آب آشامیدنی به حالت پایدار بازخواهد گشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار