انتقال میدان میوه و تره‌بار به حاشیه شهر/ خانه تئاتر قزوین افتتاح می‌شود

رئیس کمیسیون عمرانی، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین گفت: به منظور حل مشکل ترافیک در جنوب شهر بزودی میدان مرکزی میوه و تره‌بار قزوین به حاشیه شهر منتقل و می شود.

مهدی مهدیخانی عضو شورا و رئیس کمیسیون عمرانی، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین گفت : برای جابه‌جایی میدان تره‌وبار شهر قزوین زمین مناسبی در جنوب شهر قزوین خریداری شده که پس از اجرای زیرساخت‌های مناسب، میدان تره‌وبار از مرکز شهر قزوین به حومه شهر و در جاده بوئین‌زهرا منتقل خواهد شد که این اقدام خود به کنترل و کاهش بار ترافیک شهری کمک خواهد کرد.

عضو شورای شهر قزوین افزود: علاوه برانتقال میدان مرکزی شهر، راه‌اندازی ۱۲ میدان میوه وتره بار در شهر قزوین جزو دستورات شهرداری قزوین در این دوره قرار گرفته است که با راه‌اندازی این میادین شاهد جمع‌آوری وانت بار‌های موجود در حاشیه خیابان‌ها و کمک به بحث زیباسازی فضای شهری و حل برخی مشکلات ترافیک شهری خواهیم بود.

مهدیخانی با اشاره به ساماندهی محله هادی‌آباد قزوین در قالب موضوعات شهرسازی، خاطرنشان کرد: ساماندهی منطقه هادی‌آباد از برنامه‌های در دست اقدام شورای ششم در کمیسیون عمرانی و زیربنایی است که در حال اجرا می‌باشد.

خانه تئاتر قزوین افتتاح می‌شود

وی ازافتتاح خانه تئاتر شهر قزوین به مناسبت روز ملی شورا‌ها خبرداد و گفت: یکی از درخواست‌های مهم هنرمندان و مردم هنردوست قزوین وجود مکان مناسب برای تماشا و اجرای تئاتر در شهر است که خانه تئاتر قزوین به زودی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم شهرداری قزوین در حوزه کمک به ترافیک شهر قزوین در این دوره، راه‌اندازی بلوار آیت‌الله باریک‌بین موصوف به «کمربندی شرق قزوین» خواهد بود که با راه‌اندازی این پروژه در هفته دولت شاهد گشایش زیادی در این حوزه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمرانی، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین افزود: با پیگیری‌ها و بازدید‌های متعدد صورت گرفته از سوی اعضای شهر قزوین، شهروندان به زودی از تردد آسان از شمال به جنوب و رینگ ترافیکی در شهر قزوین برخوردار خواهند شد.

تسویه بدهی بانک شهر

وی افزود: بحث آزادسازی زمین‌های ارتش از دیگر موضوعات در دست اقدام شورای ششم است که خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با ارتش داشته، ارتش در حدود ۵۰ هکتار از زمین‌های خود عقب‌نشینی خواهد کرد و در قبال آن یک زمین مناسب جهت ساخت و ساز برای تعاونی مسکن ارتش در داخل شهر قزوین اختصاص خواهد یافت.

رئیس کمیسیون عمرانی، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین اظهار کرد: متاسفانه سال‌های طولانی است که ساختمان مرکزی شهرداری قزوین در ابتدای خیابان حکم‌آباد به منظور ساماندهی موضوعات شهری و مکانی مناسب جهت مراجعات مردمی نیمه‌تمام رها شده و موضوع اتمام و تعیین تکلیف آن در این شورا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی درخصوص اقدامات کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و خرید دوربین‌های نظارتی و نصب تابلو‌های راهنمای مسیر از اقدامات در حوزه حمل و نقل، ترافیک شهر قزوین است تا مردم با امنیت و آسایش بیشتری در شهر قزوین و رفت و آمد کنند.

مهدیخانی با اشاره به موضوع تسویه کامل حساب شهرداری قزوین با بانک شهر گفت: سالیان گذشته به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهر تسهیلات و اوراق مشارکت از بانک شهر در قالب پیمانکاران و سازمان‌های تابعه شهرداری اخذ شده بود که عدم تسویه آن در سررسید‌های مقرر به گره‌ای بزرگ در مسائل مالی و بودجه شهرداری تبدیل شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مجموعه شهرداری در این دوره با تلاش‌های صورت گرفته موفق شد علاوه بر تسویه کامل تمام تسهیلات دریافتی از بانک شهر، سرمایه خود را در بانک شهر، به عنوان یکی از سهامداران عمده بانک افزایش دهد که این دستاوردی بزرگ و قابل توجه برای شهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
۲۰ ساله دارید میگید جا به جایی میدان تره بار هنوز خبری نیست