برنامه سلامت خانواده، یک برنامه تحولی در حوزه سلامت جامعه است

معاون وزیر بهداشت گفت: امسال یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تقویت اقدامات پیشگیرانه و حفظ سلامت مردم است.

 بهروز رحیمی، معاون وزیر بهداشت در نشستی که با حضور حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، هیات‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران  برگزار شد، بر تسریع در پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان با اولویت پروژه‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به آغاز به کار برنامه سلامت خانواده در برخی شهر‌های کشور از ابتدای اردیبهشت امسال، اولویت اجرای این برنامه را مناطق محروم کشور عنوان کرد.

معاون وزیر بهداشت، یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جاری را تقویت اقدامات پیشگیرانه و حفظ سلامت مردم خواند که با مشارکت گروه‌های گسترده و توانمند، در بستر شبکه بهداشت و درمان کشور دنبال می‌شود.

وی همچنین تقویت زیرساخت‌های شبکه بهداشت با هدف اجرای بهتر نظام ارجاع و برنامه سلامت خانواده را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برای اجرای هرچه بهتر این برنامه، پروژه‌های بهداشتی در سراسر کشور به‌سرعت در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

رحیمی ابراز رضایت رهبر انقلاب از ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور را پشتوانه‌ای قوی برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: توسعه شبکه بهداشت و فعال‌تر شدن آن می‌تواند ضمن ایجاد اطمینان برای مردم در زمینه رسیدگی‌های پزشکی، به تقدم‌بخشی به رویکرد پیشگیری نسبت به رویکرد درمان کمک کرده و موجب کاهش هزینه‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان، برنامه سلامت خانواده را یک برنامه تحولی عنوان کرد و افزود: این برنامه شروع یک فعالیت بزرگ است که نیاز به همگرایی، هماهنگی و همکاری حوزه‌های مختلف دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار