۷۰ درصد خوراک ورودی صنعت پتروشیمی ایران گاز است

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیون تن محصول تولید شده است که بنا داریم امسال این مقدار را به ۸۰ میلیون تن افزایش دهیم.

آقای عباس زاده گفت:در حال حاضر ۷۰ مجتمع درصنعت پتروشیمی ایران فعال است که سه مجتمع از این تعداد یوتیلیتی است که ظرفیت نصب شده این تعداد مجتمع ۹۳ میلیون تن است که برای استفاده از این ظرفیت روزانه ۴۷.۵ میلیون تن معادل یک میلیون بشکه نفت‌خام خوراک وارد این صنعت ارزش‌آفرین می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد خوراک ورودی صنعت پتروشیمی ایران گاز است گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیون تن محصول تولید شده است که بنا داریم امسال این مقدار را به ۸۰ میلیون تن افزایش دهیم.

عباس‌زاده درباره فروش محصولات پتروشیمی ایران در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته ۴۰ میلیون تن محصول به ارزش ۲۷ میلیارد دلار فروخته شد که ۲۸ میلیون تن آن به ارزش ۱۶ میلیارد دلار صادر و ۱۲ میلیون تن معادل ۱۰ میلیارد دلار به فروش داخلی رسید.

وی تنوع محصولات پتروشیمی ایران را به سه دسته پایه، میانی و پایانی تقسیم کرد و گفت: ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی ایران در بخش محصولات پایه ۵۸ میلیون تن و در بخش میانی ۱۳ میلیون تن است و در بخش نهایی نیز ۲۰ میلیون تن محصول را به فروش می‌رسانیم.

برچسب ها: نفت ، گازر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار