اجرای ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از اجرای طرح اشغال ۱۲ هزار و ۷۵۰ برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، با اشاره به اجرای ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغالزایی استان در سال گذشته، گفت: این طرح‌ها در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات کارفرمایی برای پنج دهک اول جامعه به بهره‌برداری رسید.

وی، ادامه داد: این مشاغل در رسته‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات اجرا که با بهره برداری از این طرح‌ها، حدود ۲۰ هزار و ۹۵ فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، تسهیلات پرداخت شده برای این طرح‌ها را از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق ولایت امداد عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

اهرابی، به انتخاب مشاغل توسط این دهک‌ها نیز اشاره و بیان کرد: برای ایجاد این فرصت‌های شغلی به صورت فرآیندی عمل می‌کنیم که بر این اساس استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان انجام می‌شود.

وی، تصریح کرد: این طرح‌ها با نظارت کمیته امداد اجرا می‌شود و بین سه تا پنج سال هم با هدف پایدارسازی مشاغل توسط کارشناسان کمیته امداد مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت شغلی برای محرومین علاوه بر اینکه موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، موجب برطرف کردن نیاز‌های اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی خواهد شد.

برچسب ها: اشتغال ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.