سال ۱۴۰۲، سال جهش فعالیت‌های عمرانی در یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: امسال ۱۴۰۲ شاهد جهش فعالیت‌های عمرانی در شهر یزد خواهیم بود.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته شوراها، با بیان این که براساس قوانین شوراها، تنها بخشی از وظایف شورا‌های اسلامی مرتبط با شهرداری‌ها است گفت: بخش زیادی از وظایف شورا‌ها مربوط به دیگر بخش‌های جامعه است که امیدواریم دستگاه‌های دولتی در تحقق این وظایف همکاری لازم را داشته باشند.

او، از تصویب اعتبار چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی برای شهر یزد در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبارات در حوزه‌های تسهیلات، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هزینه‌های جاری شهرداری صرف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد یکی از مطالبات مردم را مرمت آسفالت معابر شهر ذکر کرد و گفت: شهرداری برای آسفالت همه معابر شهر، نیازمند شش هزار میلیارد تومان اعتبار است، ولی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است.

سیفی دیگر دغدغه مردم یزد را ترافیک دانست و گفت: یکی از علل بروز ترافیک‌های امروز شهر یزد علی رغم گستردگی شهر یزد، عادت دادن مردم به استفاده از خودرو‌های شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است که امروز در شرایط پسا کرونا نیازمند فرهنگ سازی برای رجوع دوباره مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هستیم.

او افزود: خریداری ۲۹ دستگاه اتوبوس و بیش از ۹۰ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی شهر در کنار راه اندازی تاکسی‌های خطی در شهر از اقداماتی است که در راستای رونق وتوسعه حمل و نقل عمومی در شهر یزد انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به کم کردن حجم ترافیک در خیابان‌ها و میادین شهر یزد گفت: طرح زیرگذر صاحب الزمان (عج) با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که قرار است با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان، شاهد بهره برداری آن در دهه فجر امسال باشیم.

سیفی خاطرنشان کرد: البته طرح‌هایی هم از جمله احداث زیرگذر از بلوار شهید باهنر به سمت بلوار حمیدیا و راه آهن در راستای زیرگذر میدان امام حسین (ع) و احداث روگذر از بلوار شهید بهشتی به سمت بلوار کوثر در میدان امام حسین (ع) پیش بینی شده که بعد از تصویب شورای ترافیک، عملیاتی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار