افرادی که ادعا می‌کردند توانسته‌اند با خارج کردن روح‌ از جسم، به سیارات دیگر سفر کنند

در طول سال‌ها افراد زیادی بوده‌اند که ادعا کرده‌اند با خارج کردن روح از بدن، کارهای خارق‌العاده و خاصی انجام داده‌اند.

یکی از عجیب‌ترین ادعا‌ها مربوط به کسانی می‌شود که ادعا کرده‌اند بعد از خارج کردن روح از بدن توانسته‌اند به نقاط مختلف کهکشان سفر کرده، آدم فضایی‌ها را ملاقات کنند و حتی روی سطح سیارات دوردست قدم بزنند!

سفر خانوادگی به منظومه‌ی شمسی!

در قرن نوزدهم میلادی، یک انگلیسی به نام «ویلیام دنتون» ادعا می‌کرد که با استفاده از روش خاصی که به قول خودش یک روش خاص مبتنی بر روانشناسی بود، می‌تواند به مناطق صعب‌العبور زمین یا حتی نقاط مختلف کهکشان سفر کند.

ویلیام دنتون

او می‌گفت که روش ابداعی او برای خارج کردن روح از بدن به گونه‌ای است که می‌تواند حس لامسه و احساس جسمانی‌اش را نیز با خود منتقل کرده و فضای مقصد را آن‌طور که واقعا هست حس کند. 

دنتون بعد‌ها ادعا کرد که پیش از این‌که خودش به یک سفر عجیب و غریب خارج از جسم دست بزند، روح افراد خانواده‌اش را از بدن آن‌ها خارج کرده و آن‌ها را به سیارات مختلفی از منظومه‌ی شمسی فرستاده است. بعد از ادعا‌های پدر خانواده، هر کدام از اعضای خانواده ادعا‌های شگفت‌انگیزی درباره‌ی سفر به کهکشان‌های دیگر مطرح کردند.

 الیزابت، همسر آقای دنتون در یکی از عجیب‌ترین ادعا‌های خود یک سنگ کوارتز را لمس کرد و ادعا کرد که بعد از این تماس بدنی توانسته تصویر یک جانور ماقبل تاریخ که زمانی از روی این سنگ گذشته به چشم ببیند و آن را کاملا احساس کند. خواهر آقای دنتون، «آن کریج» هم بعد از این‌که یک قطعه سنگ آتشفشانی را لمس کرد، ادعا کرد توانسته به آینده سفر کند. او طبق گفته‌ی خودش، روحش را به پرواز در آورده و آن را به آینده فرستاده بود. در نتیجه، می‌گفت در آینده‌ای نزدیک یک آتشفشان از دل دریا فوران خواهد کرد.

 اعضای این خانواده‌ی جنجالی به مرور شهرتی باورنکردنی پیدا کردند تا جایی که ادعا‌های عجیب و غیرقابل‌باور آن‌ها را افراد بسیار زیادی باور کردند. یکی از جنجالی‌ترین ادعا‌ها را «شرمان»، پسر آقای دنتون مطرح کرد که چندین بار ادعا کرد توانسته روحش را به سیاره‌ی زهره بفرستد. او حتی درباره‌ی مشاهداتش از این سیاره‌ی داغ منظومه‌ی خورشیدی سخنرانی‌ای طولانی ایراد کرد. او می‌گفت که در سطح زهره و جایی که او فرود آمده درختان غول‌پیکری شبیه به قارچ روییده بودند که از آن‌ها نوعی ماده‌ی ژله‌مانند و شیرین تراوش می‌کرده و حتی مدعی شد که جانورانی شبیه ماهی را در رود‌های زهره دیده است. 

وقتی لندنی‌ها حرف‌هایش را باور کردند، او جوگیر شده و داستان‌های دیگری را هم ردیف کرد. از سفرش به مریخ گفت و ادعا کرد که آدم فضایی‌هایی را که در این سیاره زندگی می‌کرده‌اند به چشم دیده‌است، «آدم‌مریخی‌ها چهار انگشت داشتند، موهایشان زرد بود و چشم‌های درشت و باریک آبی داشتند. آن‌ها سوار بر یک سری وسیله‌های براق حرکت کرده و به سمت دیگر سیاره‌شان پرواز می‌کردند.» 

او مدتی بعد دوباره ادعای جدیدی مطرح کرد. این‌که به سیاره‌ی مشتری هم سفر کرده است. طبق ادعا‌های او، ساکنان این سیاره چشم‌آبی و موبلوند بودند، ولی در عین حال برای حرکت کردن، نیازی به وسیله‌ی نقلیه‌ی مریخی‌ها نداشتند چرا که می‌توانستند به راحتی در هوا معلق شوند.

آدم فضایی‌هایی که روح می‌دزدند

معمولا کسانی که ادعا می‌کنند روح‌شان از بدن‌شان خارج شده و به گشت و گذار در دنیا پرداخته است، می‌گویند که خودشان برای این ماجرا برنامه ریزی کرده‌اند، اما در مقابل برخی هم هستند که می‌گویند آن‌ها را ربوده اند تا تن به شرایط خاص آن‌ها بدهند. یکی از عجیب‌ترین ادعا‌های این‌چنینی را شخصی به نام «هوارد منگر» مطرح کرد که می‌گفت آدم فضایی‌های سیاره‌ی زحل، روح او را از بدنش خارج کرده و او را در یک سفر عجیب به اعماق کهکشان برده‌اند. او ادعا می‌کرد زمانی که ۱۰ ساله بوده، توسط یک زن مرموز که از جنگل بیرون آمده بود، دزدیده شده است: «زن با مهربانی به من نزدیک شد و برایم توضیح داد که او انتخاب شده تا کار بزرگی را به سرانجام برساند.» 

«هوارد منگر» می‌گفت که در زمان سفر به سیارات دیگر، فقط روحش را با خودش به آن سیارات می‌برده و جسمش در کره‌ی زمین باقی می‌مانده است. او می‌گفت که نه با آدم فضایی‌ها که با روح آن‌ها در ارتباط بوده است. 

طبق ادعا‌های او یکی از ارواح آدم فضایی که با روح او در تماس بوده، روحی بود به نام «سول دو نارو» که با یک زن از سیاره‌ی زهره ازدواج کرده بود و دوست داشت هوارد را که در آن زمان ۱۰ ساله بود به فرزندی بپذیرد. او آن‌قدر از حرف‌هایش مطمئن بود که حتی از این افراد فضایی خاطره نقل کرده و می‌گفت تمدن، مدت‌ها قبل از زمین در زحل شکل گرفته و آغاز شده، اما به خاطر گوشه‌گیر بودن اهالی این سیاره و از آن‌جا که تمایل ندارند خودشان را به مردم سرزمین‌های دیگر نشان بدهند، ما اطلاعات زیادی درباره‌شان نداریم.

ادعا‌های این‌چنینی که سفر روح را روایت کرده و به آن شاخ و برگ می‌دهند، در یک نکته مشترک هستند. همه‌ی این مدعیان می‌گویند روح‌شان به پرواز در آمده و در جای دیگری دوباره ظاهر شده و درباره‌ی جزئیات مربوط به تجربه‌شان به شدت غلو می‌کنند. آقای منگر هم جزو همین افراد است. او در یکی از سخنرانی‌های جنجالی و عجیبش ادعا کرد زمانی که بچه بوده همراه با روح پدرش به سیاره‌ی زهره که مادرش در آن‌جا ساکن بود رفته و مدتی را در مرکز داغ آن‌جا گذرانده‌اند. آقای منگر البته بعد‌ها و بعد از این‌که تحت بازجویی سازمان سیا قرار گرفت، هرچه را گفته بود منکر شد و نسبت به آن ابراز پشیمانی کرد.

فیلسوفی با ادعای باورنکردنی

«امانوئل سوئدنبورگ» فیلسوف سوئدی هم از جمله انسان‌هایی بود که ادعا می‌کرد در سیارات دیگر موجودات زنده‌ای وجود دارند. او معتقد بود ارواح بعد از مرگ هرکدام در یک سیاره‌ی دیگر زندگی را آغاز می‌کنند. آقای فیلسوف برای اثبات ادعاهایش، پیشگام شد و گفت که می‌خواهد به وسیله روحش به سیارات دیگر سفر کند. مدتی بعد او، اما ادعا کرد که توانسته به سیارات مختلف سفر کرده و با ارواح مردگان که در بخش‌های مختلف گیتی پراکنده بودند، حرف بزند. 

فیلسوف سوئدی

او ادعاهایش را در چند بخش مختلف طبقه‌بندی کرد. طبق این طبقه بندی، اولین سفر هیجان‌انگیز او، سفر به کره‌ی ماه، نزدیک‌ترین همسایه‌ی زمین بود. او مدعی بود که در آن‌جا «مردان ماه» را دیده که موجوداتی تقریبا به اندازه‌ی یک پسربچه‌ی هفت ساله با صدایی بسیار بلند و وحشتناک بوده‌اند. او می‌گفت که مقصد بعدی اش سیاره‌ی عطارد بوده، جایی که مردمانش شباهت زیادی به زمینی‌ها داشتند، با این تفاوت که تن‌پوش‌هایشان بسیار تنگ بوده و به طور کلی، موجودات بسیار کنجکاوی به نظر می‌رسیدند.

طبق ادعا‌های عجیب و شگفت انگیز این فیلسوف سوئدی، ساکنان سیاره‌ی زهره میزبانان بعدی آقای سوئدنبورگ بودند، کسانی که به گفته‌ی او رفتار متناقضی از خودشان ارائه می‌دادند؛ عده‌ای از آن‌ها مردمی صلح‌دوست و مهربان بودند، اما دسته‌ی دوم، موجوداتی ستیزه‌جو و خشن بودند.

فیلسوف جنجالی آن‌قدر درباره‌ی نظریات عجیبش جدی بود که هرچند وقت یک‌بار ادعا می‌کرد توانسته با مردمی در یک گوشه از دنیا ارتباط برقرار کند، اما در این میان ادعای سفر به سیاره‌ی مشتری از عجیب‌ترین و خبرسازترین ادعا‌های سفری این مرد بود، او می‌گفت که مردم این سیاره مثل ما آدم‌های زمینی هستند تنها تفاوت‌شان این است که آن‌ها روی دست‌هایشان راه می‌رفتند.

او از سفر به زحل هم خاطرات شگفت انگیزی را تعریف می‌کرد. به گفته‌ی او، مردم این سیاره، آدم‌هایی فروتن بودند، کسانی که به خوردن خوراک یا حتی پوشیدن لباس علاقه‌ای نداشتند و به جای پوشیدن لباس، خودشان را با برگ می‌پوشاندند. 

«سوئدنبورگ» تا پایان عمر معتقد بود که این سفر‌های عجیب، جزو بهترین تجربه‌های زندگی‌اش بوده و چنان با آب و تاب اتفاقات مربوط به آن را توصیف می‌کرد که مردم زیادی آن‌ها را باور کرده و حتی برای توصیف آدم‌فضایی‌ها از اطلاعات مربوط به سفر‌های آقای فیسلوف بهره می‌بردند.

یکی از عجیب‌ترین ادعا‌هایی که در زمینه‌ی سفر ارواح مطرح شد، در سال ۱۹۰۶ میلادی بیان شد

رئیس «انجمن روانشناسی»، مهمان ویژه‌ی مریخی‌ها

 در آن سال، انجمن پژوهشگران روانی شهر «امری» در ایالت یوتای آمریکا، مقاله‌ای منتشر کرد که در آن مقاله ادعا شده بود که «سکویل جی لیسون» - رئیس انجمن پژوهشگران روانی- با استفاده از روش ابداعی خاصی در حوزه‌ی «سفر ارواح»، توانسته روحش را به مریخ بفرستد.

فضانورد

آقای رئیس در این نامه‌ی نسبتا مفصل، نتیجه‌ی مشاهداتش از سفر به سیاره‌ی سرخ را نیز بیان کرده بود. این‌طور که او توصیف کرده بود، مریخ یک دایره‌ی سوزان است که اطرافش را ابر‌های سرخ‌فام گرفته‌اند. رئیس انجمن پژوهشگران روانی درباره ملاقاتش با آدم فضایی‌ها هم گفت که در این سفر، دو قبیله‌ی مریخی را دیده است که مردمانش خودشان را با خزه‌های مریخی می‌پوشانده اند. 

 طبق تعریف و تصورات آقای رئیس، «مردان قبیله با ماشین‌هایی کار می‌کردند که نور را روی سنگ‌ها می‌انداخت. این نور‌های تابیده شده، از روی سنگ بازتاب شده و در نهایت از اتمسفر مریخ عبور می‌کرد. مریخی‌ها این نور را طوری می‌فرستند که به کره‌ی زمین برسد. در واقع، همان‌طور که ما به دنبال پیدا کردن موجودات دیگری در مریخ یا سیارات دیگر هستیم، آن‌ها هم تلاش می‌کرده‌اند با ما ارتباط برقرار کنند.» ناگفته پیداست که خیال‌پردازی‌های رئیس انجمن پژوهشگران روانی آمریکا، چند دهه بعد کاملا از رونق افتاد و سازمان فضانوردی ملی آمریکا همه‌ی آن‌ها را رد کرد.

منبع: همشهری سرنخ

برچسب ها: سیارات ، فضانورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تورج
۲۳:۱۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا روح انسان بخشی از خداست که اندکی از آن این خاک وگل جنبنده بخشیده شده تا دراین دنیا آزمایش بشه یعنی انسان بعداز مرگ تا۷مرتبه زندگی میکنه تا تکامل کامل شود اگر تو این هفت دنیا تکامل یافتی آن وقت به نور خدا سبحان تعالی میرسی یعنی باخدا دیدارمیکند.بخواهی تکامل یافته بشی کامل بایدبه راه قرآن چیزی گفته انجام بدی وقبول داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
استاد خانجانی تمام این مسائل توضیح دادن بهترین سرچ برای پیداکردن اینگونه جواب ها است
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۲:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مواد مخدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این واقبعت دارد کتاب شب‌های مکه رابخوانید تخلیه روح واقیعت دارد
Germany
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون کوچولو دو پرچمه منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب به راحتی با برونفکنی و خارج کردن آگاهی از بدن فیزیکی راحت میشه هر جایی رفت تازه کیفیت دیدن اونقدر بالا هست که تصورشم نمیتونی بکنی خارج از زمین بعد پنج هستش یعنی عشق و نور زمین هم داره به بعد پنج صعود می‌کنه و بعضی ها هم صعود کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نظر کارشناس همه چیز دان پیمان اشراقی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فیلسوف سویدی یه کام دیگه میگرفت مبعوث میشد
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۱:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وجود روح در جسم انسان؛کاملا حقیقی و بلاشک،
خارج کردن یا شدن روح از جسم؛واقعی و به وقوع پیوسته جاری،
مرگ های طبیعی،مرگ های موقت،خروج روح در حالات خاص و....
و حتی زمان خواب انسان،
اما،از هر،هزار هزار ادعا،یک مورد صحت کامل دارد،
البته بقیه افراد دروغ نگفتند،و بنا به گفته ها صحت دارد،اما شاید چند درصد جزئی صحت گفتار در میان انبوهی از کذب ذهنی ناخواسته مخلوط شده،
یک مثال ساده؛
اشخاصی مدعی شدند به بیمارستان رفتند و داروی سخت ترین بیماری ها به آن ها تجویز شده،
تمام داروها کاملا صحیح با دستور صحیح بیان شده،اما هیچکدام صحت دیداری حقیقی از مجموعه بیمارستان را ندارند!
یک شخص دکتر و پرستار را با لباس راحتی ملاقات کرده،دیگری با لباس رسمی و دیگری...و الی آخر.
در حالیکه اگر اشخاص در بیمارستان حضور پیدا می کردند،پوشش رایج بیمارستان،دکتر و پرستار و...بوی رایج در بیمارستان و.... متوجه می شدند،
صحت گفتار در مورد دارو ها نشانگر فقط شنیدن بوده اما در مورد بقیه موارد،ذهن آن ها تصویر دلخواه از آن محیط را پیوست آن کرده است،
و ....
خروج روح از جسم،یکی از عذاب آور ترین دانش هاست،
در زمره خوب،به خوبان ملحق می شوی و بعد از مدتی از آنان جدا می شوی که سخت تر از جدا شدن کودک از والدین اش است،
در زمره بد،برده شیطان می شوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وای
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب خیالات درب و داغونی دارند
Iran (Islamic Republic of)
Bm20
۲۰:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تمام قدرتهای خداوند منشأ علمی دارد... و این خواست خداست...
شک نکنید در آخر زمان خیلی از این کارها ثابت میشود .مانند جدا شدن روح از بدن که یک دانشمند ایرانی دستگاهی ساخت به اسم سفینه جدید...که وقتی در آن هستی به راحتی روح از بدن جدا میشود و بستگی به شخص دارد که کجا را میخواهد سفر کند...
امتحان کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حتماجنس موادش خوب بوده خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تاا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آیامیتوانیدبگوییدروح درکجای بدن انسانهاقراردارد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
در کل بدن جنسشم‌ نوریه که از برخورد امواج مغناطیسیه زمین پدید اومده که درواقع همون الکترومغناطیسه و بعد از مرگ سوار بر امواج به آسمان میره
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۸:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در قلب و چاکرای قلب انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
روح یک چیز معنویه ماده که نیست بگیم کجا قرار داره!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۷ ۲۱ تير ۱۴۰۲
اگر میتوانستیم میگفتیم. میدانستی روح را پروردگار از خودش به انسان دمیده وجز بزرگترین رازها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط بخشی از حرفهای امانوئل سوئدنبورگ درست است اینکه ارواح انسانی بعد از مرگ بستگی به اعمال خود در یکی از سیارات منظومه خورشیدی ساکن می شوند تا روح انها سبک شود مهیای صعود به آسمانها شوند این مدت گاه کوتاه و گاهی میلیون ها سالها می باشد و بستگی به سنگینی گناهان دارد چون هر گناهی برای روح انسان سنگینی وزنی ایجاد می کند و برخی گناهان کبیره چون شرک و خودکشی و قتل و زنا و ربا و مالمردم خوری و خیانت سنگین ترین وزن را به روح می دهند و روح انسان را به اعماق زمین و تاریکی می برد و روح در تاریکی تا قیامت اسیر می شود بر عکس پاکان که گناهی کم دارند بی درنگ به آسمانها صعود می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول بهشتی هستیم با هیجان آوردنمان به اتهام یا لاابالیگری بعدازآن دچارمشکل بعدازمرگ میشویم
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۰۲:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بجای اینکه این حرفارو از خودت دربیاری بهتره از منبع موثق تحقیق کنی. درضمن این چه قضیه ساده و محدودی هست که ارواح بعد مرگ به کرات دیگه میرن وقتی که بلاخره قراره از مدارشون خارج شن یا توسط خورشید بلعیده بشن. من به اسلام بیشتر باور دارم. یعنی چرا جهان رو محدود به ماده میکنی و فکر میکنی هیچ چیزی وجود نداره مگه اینکه توی همین جهان باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سید محسن میرباقری دکترای علوم قرآن و حدیث در این زمینه صحبت های جالبی دارد که همین مطلب را تایید می کند فیلم صحبت ایشان در آپارات و یوتیوپ و پیج ایشان قرار دارد و قیامت را در همین محدود می داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این موارد همش حالات مختلف مغز هست هیچکدامش واقعیت خارجی ندارد البته نه اینکه این افراد دروغ گفته اند بلکه واقعا آنها صد در صد راست گفته اند اما این حالات را خواسته و نا خواسته مغز آنها برایشان ایجاد کرده است. چیزی مثل و مشابه خیال هست. البته امکان اینکه خداوند به افراد خاص بخصوص پیامبرانش این توانایی را داده باشد که روح خود را خارج از ماده که گرفتار مکان و زمان است به حرکت در آورند چیز عجیبی نیست. اثبات این امر برای افراد عادی باید توسط متخصصین متا فیزیک صورت بگیرد نه متخصصین روانشناسی چون در روانشناسی مغز می تواند در حالت‌های مختلفی قرار بگیرد که وجود خارجی ندارد و همه حالت خیال پردازی می شود اما در متافیزیک این امر اتفاق نمی افتد و می شود چنانچه اثبات شود آن را باور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه این ادعاها که کذب بودن آنها توسط خود آمریکایی ها ثابت شده ولی همین ادعاها گویای این است که انسان مشتاق زندگی جاوید است و دوست ندارد عمر کوتاه مادی داشته باشد و از بین برود و این چیزی نیست جز آنکه قرآن کریم با شفافیت بیان فرموده است با این تفاوت که جهان جاویدان مورد توصیف قرآن کریم نه در کرات دیگر بلکه در جهانی است که جزئیات آن برای ما روشن نیست مگر همان مقداری که این کتاب مقدس بیان فرموده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نام خدا
متاسفانه تخیلات خارجی ها خیلی قویه و اگر دقت کنین خیلی موضوعات رو از قرآن دزدیدن و باهاش فیلم میسازن و تحریف ۳۶۰ درجه کردن و...
نوعی عقده حقارت دارن و دارن با دروغ و ایجاد قهرمانان و شخصیت ها و داستان های دروغین خلاء نداشتشون رو پر می کنند.
خداوند دوزخ رو بخاطر این انحرافاتی که دارن از اونا پر خواهد کرد.
آخرین اخبار