مقایسه بازی‌های همزمان ایران با لیگ‌های معتبر

به جز لیگ اسپانیا در سایر کشور‌های معتبر هم مسابقات نهایتا در دو هفته یا یک هفته آخر به صورت همزمان برگزار می‌شود.

ماجرای اعتراض استقلال و سپاهان به برگزاری مسابقات هفته بیست و هشتم به صورت همزمان با پرسپولیس یکی از چالش‌های بزرگ روز‌های گذشته فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود. در این خصوص مسئولان سازمان لیگ جلسه‌ای نیز تشکیل دادند و در نهایت منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای اعلام کرد در صورت موافقت نهاد‌های امنیتی مشکل نخواهند داشت.

با مخالفت شورای تامین، اما برگزاری همزمان مسابقات منتفی و اعلام شد بازی‌ها در همان تاریخ و زمان از قبل تعیین شده برگزار خواهد شد.

در چنین شرایطی، اما بد نیست به برنامه مسابقات در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا نگاهی داشته باشیم.

با نگاه اجمالی به پنج لیگ معتبر اروپایی در کشور‌های انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و آلمان به نتایج جالبی خواهیم رسید. در انگلیس که رقابت برای قهرمانی بین دو تیم آرسنال و منچسترسیتی در اوج خود قرار دارد و دو تیم به ترتیب با امتیاز ۷۸ و ۷۶ در جایگاه اول و دوم رده‌بندی قرار دارند، تنها مسابقات در هفته سی‌وهشتم که هفته پایانی لیگ جزیره است، به طور همزمان برگزار می‌شود.

در لالیگا، اما شرایط متفاوت است و علی‌رغم اختلاف ۱۴ امتیازی بارسلونا با رئال مادرید که در رتبه دوم جدول قرار دارد، چهار هفته پایانی رقابت‌ها به طور همزمان برگزار می‌شود.

رقابت در بوندسلیگای آلمان هم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و با گذشت ۳۰ هفته از مسابقات و در فاصله تنها چهار هفته تا پایان لیگ، بایرن مونیخ و دورتموند به ترتیب با ۶۲ و ۶۱ امتیاز در جایگاه اول و دوم قرار دارند و یونیون برلین هم با ۵۶ امتیاز در تعقیب این دو تیم است. در این لیگ هم تنها مسابقات در هفته پایانی به طور همزمان برگزار می‌شود.

در سری آ ایتالیا ناپولی با ۷۹ امتیاز و ۱۸ امتیاز بیشتر نسبت به لاتزیو در صدر جدول قرار دارد و قهرمانی این تیم در فاصله ۶ هفته تا پایان رقابت‌ها قطعی شده است. مسابقات در این لیگ هم در دو هفته پایانی به طور همزمان برگزار خواهد شد.

در فرانسه بعد از گذشت ۳۳ هفته از لیگ این کشور، پاری‌سن ژرمن با ۷۵ امتیاز صدرنشین است و مارسی با ۵ امتیاز کمتر این تیم را تعقیب می‌کند. مسابقات در لیگ لوشامپیونه نیز تنها در دو هفته پایانی به طور همزمان برگزار می‌شود.

با بررسی رقابت‌ها در پنج لیگ مطرح اروپایی، به جز لالیگا، سایر لیگ‌ها در دو یا یک هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود و بعید به نظر می‌رسد علی‌رغم حساسیت ویژه در این لیگ‌ها، تغییری در برنامه آن‌ها ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار