رئیس قوه قضاییه:

مقابله با فساد باید علمی و اصولی باشد/ هوشیاری پیشمرگان کرد برای دفاع از ارزش‌های انقلاب ستودنی است

حجت السلام اژه ای گفت: اگرچه مسئله فرهنگ و امنیت مهم است و باید باشد اما امروز اقتصاد مهم‌ترین موضوع در کشور است چرا که دشمن از این طریق دنبال ضربه زدن است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان در سنندج، افزود: برای تعامل بیشتر در پشبرد کار‌ها و نزدیک کردن نگاه‌ها و از سوی دیگر حل مشکلات حقوقی و قضایی دستگاه قضا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بیشترین تماس را با مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که کم سابقه است.

او مردم را ولی نعمتان نظام دانست و گفت: علی رغم سختی‌های کار و کمبود تجهیزات، ارزشمندترین کار خدمت به مردم است و قضات با حسن خلق و سعه‌ی صدر برخورد کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مقابله علمی و اصولی با فساد ارزشمند است و نباید از این مسائل غافل شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: وزیر دادگستری مورد اعتماد هر سه قوه است و در تلاش است تا مشکلات حوزه کارکنان قضایی رفع شود.

او تاکید کرد از ظرفیت مردم برای صلح و سازش و رفع خصومت‌ها و مشکلات مردم به ویژه خانواده‌ها بهره گرفته شود تا کار به حکم نرسد.

رئیس دستگاه قضا بر رفع موانع تولید در کردستان تاکید کرد و افزود:  با احیای واحد‌های تعطیل و استفاده از موهبت معادن غنی زمینه و بستر توسعه در استان تسریع شود.

او با اشاره به اینکه کردستان علاوه بر داشتن مواهب الهی و طبیعی، از انسان‌های فرهیخته، با هنر و ادیب برخوردار است، گفت: وجود ادبا و شاعران برجسته و انسان‌های باصفا و باوفا که از آغاز انقلاب تاکنون خدمات برجسته‌ای برای کردستان و کشور داشته اند و در دفاع از مرز‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان هم نقش مهمی ایفا کرده اند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه جبهه استکبار از آغاز انقلاب تاکنون ازدشمنی علیه این مردم دست برنداشته است، گفت: هوشیاری پیشمرگان کرد و شهدای گرانقدر و خانواده‌های مظلوم آن‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی ستودنی است.

محسنی اژه‌ای افزود: دشمن نتوانست از جغرافیای طبیعی منطقه و انسانی این استان به نفع خود بهره ببرد، ولی با موانعی که ایجاد کرد روند توسعه‌ای استان را کند کرد.

او به موفقیت‌های دستگاه قضایی در استان اشاره کرد و گفت: این توفیقات با همدلی مسئولان استان رقم خورده است.

رئیس دستگاه قضایی گفت: به دلیل جنگ تحمیلی برخی زیرساخت‌های کردستان کمتر توسعه یافته، ولی اکنون زمان شتاب برای توسعه استان فرا رسیده است.

او امنیت در کردستان را کاری ارزشمند دانست و افزود: احقاق حق مردم، کاهش نرخ بیکاری، فراهم گردن زمینه توسعه اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری برای بهبود وضع مردم کردستان ارزش بالایی دارد که کارکنان دستگاه قضا باید با جدیت به آن بپردازند.

اطاله دادرسی در پرونده‌ها را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار داشت:کردستان مردم باصفا، رئوف و در عین حال رشید و سلحشور دارد و از اول انقلاب تاکنون فتنه‌ها را دفع کرده و امید دشمنان را ناامید کرده‌اند که باید بیش از این‌ها قدر این مردم را بدانیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: وجود اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها را قبول داریم و به صورت ویژه دنبال رفع آن هستیم.

او افزود: ما نیز بر این باور هستیم که برخی از پرونده‌ها باید خارج از نوبت رسیدگی شود، چون اگر در وقت به آن رسیدگی نکنیم تاثیر لازم ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام به داد خانواده هایی برسید که می خواهند فرزندانشونو به خانه بخت بفرستند ثانیه به ثانیه قیمتا بالا می ره اصلا نمی تونن نفس بکشن .ازفکر وغصه خواب ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم واجب تر از هر آرمان هستن.
اول رضایت مردم
بعد آرمان خودشان درست میشوند
نگران دین هم نباشید تا حکومت امام زمان میگن حکومت علوی به مو باریک می رسه اما پاره نمیشه
شما نگران دین و.انقلاب نباشید اقتصاد درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینقدر رسیدگی به شکایات طولانی میشه که ارزش مبلغ شاکی ارزشش را از دست میدهد مراحلی که بدوی تجدید نظر دیوان گرفتن ایراد جزئی برگشت دال از نو بازی از نو مال باخته بدبخت بدو تا لاغر شی دوساله یک ایراد جزئی دیوان گرفته هنوز سرنوشت پرونده معلوم نیست روز وصال در پل صراط خواهد رسید آنگاه پاسخگو باشید
Germany
HR
۲۰:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام اقای اژه ای
پیشنهاد دارم
وزارت اطلاعات ، سازمان بازرسی کل کشور ، واحد مستقل قضایی ، ستاد و یا هر چی که میخواید اسمش رو بزارید کنار هم قرار بگیرند به ریاست یک فرد قدرتمند و شجا ع و با تجربه گلوگاههای مهم اقتصادی رو شناسایی کنند و با حکم قضایی کنترل های مربوطه رو دقیق انجام بدهند و در سریع تربن زمان به تخلفات رسیدگی کنند دقیقا مثل دادگاههای انقلاب و البته کار علمی و زیربنایی هم باید انجام شود واحد مستقل خبری مستمرا مردم رو از کم و کیف کارها مطلع کنند به موازات این کار گزینش ها دقیقتر و شرایط احراز ها کاملا تعریف شود شک نکنید در زمان کوتا اثر خودش رو خواهد گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب قاضی القصات همه میدونن که شما فقط شعار بیعمل میدی خیلی تکراری و چیپ شده این حرفها حالا شعار بده تو بگو زدی همه میگیم زدی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در خود قوه قضاییه فساد برخی قضات و رانت بازی در آنها غوغا می کند ، بنده به واسطه شغلی که ارتباط تنگاتنگ داشتم می گویم.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۸:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای رئیس قوه قضائیه، لطفا بررسی کنید که افزایش نرخ ارز، طلا و مسکن که تمام مسائل اقتصادی به این سه رکن اصلی وابسته است به چه دلیل بوده و همچنین چرا به جای کاهشی شدن مجدد نرخ ها زیاد می شود. چرا ترمز این موضوع کشیده نمی‌شود و نرخ ارز به همون نرخ برابری خود یعنی هر دلار به حداقل ۱۰۰۰ تومن نمی رسد، لطفا از رئیس دولت و رئیس مجلس درخواست جوابگویی داشته باشید. مردم تحت فشار هستند با افزایش حقوق آن هم قطره چکانی مشکلی حل نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مبارزه با فساد غیرت امثال الداغی می خواهد که ناموس دیگران رامثل ناموس خود بداند وهزینه بدهد تا پای جان نه تطمیع شود با خودرو و پول ووام وحقوق ومزایا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب رییس قوه قضاییه الان بالای ده روزه سیستمهای دفاتر خدمات قضایی هک شده و مشکل دارند و مردم را عاصی کردید ، مردم همین مشکلات خودشون بکنار و بایستی عدم توانای مسوولینی که راهی برای مبارزه با فساد و برخورد با حیف و میلهای پول بیت المال را نمی کنند و یکسری دفتر راه انداختند و جالبه میدانند که دشمن دنبال جریان سازی است ولی چه سود دزد ها در امنیت هستند با رشوه و فشاد بسختی میتوانید فاسدین را لگیرید چون قانون در حمایت آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول از نمایندگان مجلس شروع کنید با اون خودروهای رانتی که گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کی با این فساد گسترده قیمت کذایی خودرو مقابله میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا با بی حجابها برخورد شودجوانهای ما شهید نشدند که این افراد هنجار شکنی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما فکر می کردیم حجاب برداند هلو می بینم اینها لولو هستند لطفا برای زیبای معابر جلو بی حجابی رابگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وا چرا انتطار دارید با بی حجابی مبارزه شود
بچه های خودشون که شهید نشدن همه اونطرف اب دارن خوش میگذرونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
زیر نویس عکس با متن همخوانی ندار کجا گفته شده فرهنگ مهم نیست لطفا دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۲:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فساد ربطی به ملت ندارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
قوه قضائیه به وضعیت خودرو باید ورود پیدا کند. چرا در کمتر از یک سال خودرو ۴ برابر در بازار شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خواهشاً در حوزه خودرو خبرنگار اختصاصی داشته باشید تا وضع خودرو را پیگیری کند در کشور چه اتفاقی افتاده است که در کمتر از یک سال قیمت دنا ۲۳۰ تومن رسیده به ۸۰۰ میلیون.
رئیس جمهور و رئیس مجلس باید پاسخگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودرو گرفتن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دانش بنیان ها در کجای دستگاه قضا اند!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به آقای قاضی القضات بفرمایید اگه واقعا و حقیقتا میخواد با فساد مبارزه کنه اول از همه از مجموعه خودش شروع کنه و برای اینکه قوه قضائیه فسادش ریشه ای نشه باید به وضع معیشت کارمندان دادگستر یها رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نوع برخورد و عملکرد تان حقوقی که میرگیربد خیلی زیاده در ضمن کدام محرم آمده پیش شما با تخصص بالاتر در جرم و جنایت ترخیص نشده شما دانشگاه فوق تخصص مجرم شدن هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنگاه های معاملات ملکی هیچ نظارتی از طرف دستگاه قضایی را نمی پذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله درست است و دولت و مجلس اجازه ساخت بیشتر از دو طبقه در تهران را ندهد تا دلالی کم شود