۲ هزار و ۸۱۱ فقره اعلام جرم تخریب اراضی در آذربایجان غربی

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی و کارشناس ارشد جنگل گفت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۸۱۱ فقره به مساحت هزار و ۸۷۵ هکتار به جرم تخریب و تصرف اراضی ملی و زراعی اعلام جرم شد.

حسین شهابی پور جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی و کارشناس ارشد جنگل با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۵۹۲ هکتار اراضی نیز تصرف شده توسط مردم و متخلفان نیز خلع ید شد، گفت: پارسال ۲۲ فقره کشف چوب آلات به حجم ۳۳ مترمکعب و بیش از ۱۱۰ فقره پرونده تخلف قطع اشجار و بوته کنی در شهر‌های ۲۰ گانه استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تخریب اراضی به هرشکل اعم از شخم زدن، چرای غیرمجاز، قطع اشجار، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی از جمله وظایف یگان حفاظت است، افزود: بیشترین قاچاق چوب، مربوط به شهرستان‌های شاهین دژ، سردشت، پلدشت، میاندوآب و بوکان است البته در شهر‌های مهاباد، پیرانشهر و اشنویه هم قاچاق چوب صورت می‌گیرد.

شهابی پور با بیان اینکه درختان بید، گردو، بلوط و گردوی جنگلی بیشترین درختانی هستند که قاچاق می‌شوند، اضافه کرد:، چون این درختان مرغوب هستند و در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین بازار پسند هستند مورد طمع قاچاقچیان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد:، چون استان ما قطب تولید صنوبر کشور است مردم بیشتر در زمین‌های خود می‌کارند و از این استان به استان‌های دیگر می‌برند و این کار ما را سخت‌تر می‌کند تا در مبادی ورودی و خروجی گشت‌های کنترل در کنار عوامل انتظامی به مقابله با قاچاق چوب مبادرت کنند.

به گفته جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی، چوب این منطقه بازار پسند است و عموما در داخل کشور به استان‌های دیگر قاچاق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.