ابراز نگرانی و هراس دوباره آمریکا از سفر رئیس جمهور ایران به سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به سوریه، هراس و نگرانی واشنگتن را از تعمیق روابط تهران – دمشق ابراز کرد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی درباره موضع واشنگتن در زمینه گسترش همکاری‌های میان ایران و سوریه در پی سفر رئیس جمهور ایران به دمشق مدعی شد: ما ابزار‌هایی را در اختیار داریم تا هم حکومت ایران و هم سوریه را پاسخگو کنیم و همانطور که گفته شد، مسلما تعمیق روابط بین این دو حکومت برای ایالات متحده بسیار نگران کننده و دردسرساز خواهد بود.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه آمریکا، این مقام آمریکایی ادعا کرد: این دو حکومت، سوابق نقض فاحش حقوق بشر، نفوذ بد و مخرب در منطقه و اقدامات بی‌ثبات کننده و تسلیح گروه‌های تروریستی را دارند.

پاتل مدعی شد: بنابراین تعمیق این روابط (ایران و سوریه) فقط چیزی نیست که ایالات متحده نگران آن است، بلکه متحدان و شرکای ما نیز نگران آن هستند و ما به هماهنگی نزدیک با شرکایمان در این زمینه ادامه خواهیم داد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی نیز در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش واشنگتن به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه، تلاش کرد هراس و نگرانی آمریکا را به سایر کشور‌ها نیز نسبت دهد و گفت: حکومت‌های ایران و سوریه به گسترش روابط خود ادامه می‌دهند و این گسترش روابط باید برای آمریکا و کشور‌های منطقه و همچنین جهان نگران کننده باشد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعا‌های کاخ سفید بدون اشاره به اشغالگری‌ها و جنگ‌ها و تحرکات تخریب کننده واشنگتن در منطقه غرب آسیا و جهان مدعی شد: حکومت‌های ایران و روسیه به انجام اقدامات مخرب و بی ثبات کننده خود در منطقه ادامه داده اند.

پاتل ادامه داد: آمریکا روابط خود را با حکومت بشار اسد عادی سازی نخواهد کرد و از عادی سازی روابط سایر کشور‌ها با سوریه نیز حمایت نمی‌کند و این امر را به صراحت به شرکای خود اعلام کرده ایم.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن اضافه کرد: آمریکا معتقد است راه حل سیاسی که در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت آمده است، تنها راه حل پایان درگیری‌ها در سوریه است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران ۱۳ اردیبهشت ماه (سوم می) به دعوت رسمی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرد. این سفر، نخستین دیدار یک رئیس‌جمهور اسلامی ایران از سوریه از سال ۲۰۱۱ و زمان آغاز بحران در این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
امریکا بمیر از هراس دوستی دو کشور مسلمان مرگ بر امریکا
آخرین اخبار