رعایت حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی

فساد و برهنگی با اهداف نظام انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا در تضاد است و مسئولان باید در راستای کنترل این مسئله اقدام کنند.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  اصفهان گفت: سال گذشته حرکت‌هایی انجام شد و برخی فرصتی پیدا کردند کشف حجاب کنند و سعی در تثبیت این کار داشتند.

او افزود: مسئولان دستورالعملی را ارائه کردند و تلاش بر این شد که حرکتی جدید آغاز و جلوی نافرمانی، فحشاء، منکر و بی‌حجابی تحمیلی گرفته شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حرکت باید بازدارنده و تلاش باید عاقلانه، مقتدرانه و مؤثر باشد و مردم متدین، بسیجی، خانواده‌های شهدا و صاحبان اصلی انقلاب از خطوط قرمز خود کوتاه نمی‌آیند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه تأخیر در اقدام سبب ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود، گفت: متدین‌ها نگران و ناراحت هستند و حین تذکر دادن برخی به آن‌ها توهین می‌کنند و بنابراین نباید در انجام قانون کوتاهی شود.

او افزود: فساد و برهنگی با اهداف نظام، انقلاب و آرمان‌های شهدا در تضاد است و مسئولان باید در راستای کنترل آن اقدام کنند و اقتدار نظام را به نمایش بگذارند، نظارت داشته باشند و امنیت ایجاد کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: زنان و دختران زیر بار دام فسادی که دشمنان پهن کرده‌اند نمی‌روند و این خلاف عقلانیت و مخالف دین و قانون است و باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت اله مهدوی خاطرنشان کرد: استدلال عقلی این است که باید برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها توضیح داده شود و این فساد اجباری در کشور تسری نیابد و امیدواریم هرچه زودتر تأثیر اقدامات در جامعه دیده و آرامش فکری بیشتری ایجاد شود.

او با تاکید بر این که باید برای دفاع از معیشت مردم، مراقبت‌هایی خاص و جدی از قیمت‌ها انجام شود، گفت: یکی از قطب‌های تولید کشور، خودروسازی است و امروز یکی از اسباب تورم، بالا بردن بی‌اجازه قیمت خودرو‌ها است و چندین سال است که خودروسازان ابتدای سال قیمت خودرو‌ها را افزایش می‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که خودرو در ارتباط با تمام خانواده‌ها است و افزایش قیمت آن موج گرانی را در کشور ایجاد می‌کند، افزود: باید با افرادی که به مصلحت مردم و انقلاب توجهی ندارند برخورد شود.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: قشر فرهیخته معلم، قشری بسیار محترم و تکریم آن‌ها بر تمام اقشار جامعه، لازم است و نسل نوجوان و جوان ما در اختیار معلمان هستند و باید جوانانی را بسازند و تعلیم دهند که از لحاظ علمی متخصص و از لحاظ دینی، متعهد باشند.

اوبا اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به سوریه و سفر رئیس جمهور عراق به ایران، گفت: رئیس جمهور سوریه‌ای که دشمنان بیش از ۱۰ سال در انتظار زوال او بودند، به استقبال رئیس جمهور ایران می‌آید و این موضوع تحولات خوبی را در منطقه ایجاد می‌کند و اثرات اقتصادی، فرهنگی و زیارتی بسیاری به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.