جوابیه اداره منابع طبیعی شهرستان آمل به خبر قطع درختان جنگلی

ویدئویی از قطع درختان جنگلی وسطی کلای آمل در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد که اداره منابع طبیعی در خصوص آن جوابیه داد.


شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان فیلمی از قطع درختان کهنسال در جنگل‌های روستای وسطی کلا شهرستان آمل ارسال و اعلام کرد مدتی است شاهد قطع درختان کهنسال آزاد و بلوط هستیم و قاچاقچیان چوب برای اینکه قطع درختان از چشم‌ها پنهان بماند با برخی ترفند‌ها از جمله گِل مالی و برگ پاشی روی ساقه‌های قطع شده درختان، می‌خواهند آن را از چشم‌ها پنهان نگه دارند.

ارسال کننده این تصاویر در بخش هایی از ویدیو اعلام کرده بود که از زمان قطع این درختان فقط چند روز می گذرد اما قاچاقچیان برای اینکه ساکنان محلی و جنگلبانان متوجه قطع درختان نشوند یا اینگونه به نظر برسد که این درختان چند ماه قبل قطع شده اند بر روی ساقه های درختان بریده شده خاک و گل می ریزند.


جوابیه  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل
پیرو انتشار این ویدئو روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل جوابیه‌ای ارسال کرد که در زیر می‌آید.

در خصوص ویدئو منتشر شده با عنوان قلع و قمع درختان کهنسال در دل جنگل‌های آمل - وسطى "کلا موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام میگردد.

ویدئو منتشر شده مربوط به سال گذشته بوده و در همان زمان، مأمورین حفاظتی این اداره با شناسایی عامل قطع غیرقانونی درختان جنگلی، نسبت به تنظیم پرونده تخلف و ارجاع به مرجع قضایی اقدام که دادگاه محترم بدوی حکم به محکومیت متهم صادر نمود، اما در پی اعتراض متهم نسبت به رای صادره در نهایت پرونده در دادگاه تجدید نظر استان مازندران منتج به صدور رای برائت شد.

علیرغم گستردگی حوزه استحفاظی این اداره در سطح شهرستان‌های آمل و محمودآباد و کمبود شدید نیروی حفاظتی نیرو‌های خدوم منابع طبیعی بصورت شبانه روزی با بهره گیری از امکانات موجود نسبت به حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تلاش نموده و در حفظ انفال با احدی مماشات نمی‌نمایند.

ضمن تقدیر و تشکر از حس مسئولیت شهروندان فهیم و اصحاب محترم رسانه در قبال منابع طبیعی به عنوان مواهب الهی یاد آور میگردد همیاران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع نمایند.

جوابیه اداره منابع طبیعی شهرستان آمل به خبر قطع درختان جنگلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۰:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
حیف جنگل های هیرکانی اللخصوص در آمل که وسیع و پهناور است
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۲:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این ویدئو به تازگی گرفته شده اما مسئولان تا دست بجنبانند این متخلفین میلیاردر شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارش حل شد !!!!!!!!! به همین راحتی
آخرین اخبار