استاندار:

لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاران / افزایش سرعت احداث کریدور شمال_جنوب را با جدیت پیگیری می کنیم

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدارهای اخیر خود با سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف بیان داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود.

  روابط عمومی استانداری، محمد کرمی در حاشیه بازدید از اداره کل اقتصاد و دارایی استان اظهار داشت:  با توجه به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، کشورهای منطقه تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان دارند.

 محمد کرمی با اشاره به اهمیت موضوع نفوذ بیگانگان در امور کشور گفت: اگر اقتصاد کشور بر پایه تولید نباشد، دچار یک اقتصاد دلالی آسیب‌پذیر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از کشورهای منطقه از پتانسیل سواحل و آب هوای این استان برخوردار نیستند.

استاندار بیان داشت: در راستای بهره برداری از ظرفیت عظیم سواحل این استان یک کار دقیق علمی آغاز شده که تا پایان سال شاهد توسعه این سواحل خواهیم بود.

 کرمی با قیاس ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی کشورهای همسایه و ایران تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خاصی از جمله پایایا، چیتو، پسته، خرما و موز را دارد.

وی اذعان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید ۸۰ تن در هر هکتار محصول باغی موز را دارد که طرح اولیه تولید این محصول در استان شروع شده است.

 استاندار بیان داشت:  پیگیر افزایش سرعت احداث کریدور شمال_جنوب هستیم، این راه ارتباطی عاملی برای توسعه است و می‌تواند ثروت عظیمی تولید کند.

کرمی اذعان کرد: می توان با ایجاد کشتارگاههای صنعتی و  واردات دام غیر انحصاری و تبدیل منطقه به هاب دام و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، جهت فرآوری تولیدات دامی نیز اقدام کرد.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه تاکیدکرد: مطالب بیان شده باید اجرایی شود، شما باید به مسئولیت‌تان عمل کنید و موظفید؛ اگر فاقد اطلاعات مورد نیاز هستید کمیته‌ای تخصصی تشکیل بدهید.

 استاندار گفت: نبود نیروی انسانی و یا عدم پاسخ‌گویی و ایجاد دور باطل بروکراسی اداری دلایلی بر عدم سرمایه‌گذاری و دریافت مجوز برخی از سرمایه‌گذاران خواهد بود.

کرمی بیان داشت: انجام هرکاری باید با دقت بررسی گردد نباید با بهره برداری از معادن به بخش کشاورزی و امنیت غذایی  ما لطمه‌ای وارد شود.
 
 وی با تاکید بر انجام کارهای علمی و گسترش شرکت های دانش بنیان و شرکت تعاونی های دانش بنیان قوی و پای کار، بیان داشت: دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی و دانشجویان، شرکت های دانش بنیان را راه اندازی نمایند و ما در این زمینه با ارائه تسهیلات از آنها حمایت خواهیم کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در پایان بیان داشت:  هر کدام از شهرهای این استان ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید بر اساس آن ویژگی‌ها برنامه‌ریزی و اقدام نمائیم تا شاهد پیشرفت استان باشیم.

  

   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار