برگزاری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی

رئیس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با معرفی ۱۰ طرح برگزیده بیستم اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

 رئیس جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان گفت:شعار امسال این دوره از جشنواره نگاهی فناورانه به آینده صنعت ایران است که با مفهوم انتقال فناوری به صنایع به ویزه صنایع فولاد و معدنی در کشور است باتوجه به اینکه توجه به فناوری‌های نو پرید و نوظهور برای تحول در اقتصاد دانش بنیان است.

قاسم مصلحی افزود: در این دوره تاکید بر سرمایه گذاری است و بستری فراهم می‌شود تا سرمایه گذاران بزرگ دولتی بخش خصوصی و سرمایه گذارن خطرپذیر و حامیان کارآفرینی حضوری با طرح‌ها و ایده هلی فن آفرینان آشنا شده و چالش‌ها و نیاز‌های صنعت شناسایی و صاحبان فن آفرینی می‌توانند با دانش تخصصی این نیازهارا برطرف کنند.

او گفت: این جشنواره فضا را برای توسعه، تشویق کسب‌وکار‌ها و همچنین فضاسازی برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به ابتکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

قاسم مصلحی با بیان اینکه این رویداد حلقه واسطه سرمایه‌گذاران و طرح‌های فناور است گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور محسوب می‌شود، امروز بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور خصوصی را در خود جای داده و اشتغال‌زایی افزون بر ۸۵۰۰ نفری را ایجاد کرده که فروش ۸ هزار میلیارد تومانی و صادرات ۵۷ میلیون دلاری از دستاورد‌های این شرکت‌ها در پارسال است.

قاسم مصلحی افزود: یکی از نکات قوت جشنواره ملی شیخ بهایی حضور شرکت‌های صنعتی بزرگ مثل فولاد مبارکه است علاوه بر حمایت از جشنواره، به قصد سرمایه‌گذاری روی طرح‌های مختلف حاضر در جشنواره حضور خواهند داشت.

دبیر این ریداد فن آفرینی هم گفت: هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شامل بخش‌های مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای است که بخش مسابقه‌ای شامل سه بخش طراحان کسب‌وکار (ایده‌هایی که هنوز به انتها نرسیده، اما ظرفیت تجاری‌سازی دارد) فن آفرینی و تجاری‌سازی فن آفرینی (شرکت‌های نوپا و شرکت‌های رشد یافته در حوزه فناوری) است.

عبدالرضا کبیری افزود: در بخش طراحان کسب‌وکار جشنواره ۲۰۱ طرح و در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری ۲۹۶ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است بنابراین مجموع طرح‌های دریافت رسیده به این دوره از جشنواره به ۴۹۷ طرح از ۲۸ استان می‌رسد.

او  افزود: در بخش طراحان کسب‌وکار سه برگزیده، در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری در ۲ زیرمجموعه شرکت‌های نوپا و شرکت‌های رشدیافته هر کدام ۳ شرکت و در بخش فن آفرینی صنعت ساز نیز یک منتخب وجود خواهد داشت. این در حالی است که در دوره هفدهم جایزه ویژه مدیریت شهری اصفهان برای فناوری‌های مرتبط با این حوزه در نظر گرفته شده و بر اساس آن ۳ طرح برتر هم در این بخش برگزیده خواهند شد.

دبیر این رویداد با اشاره به حضور میهمانان ملی و بین‌المللی گفت: برگزاری نشست تخصصی نیز با سخنرانی فیلیپ کاررا از پرتغال، کارگاه آموزشی حرکت به سمت بازار‌های جهانی با یادگیری مهارت‌های نرم و دو نشست معرفی فناوری‌های روز در صنایع معدنی و فولاد از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

«فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر»، «فناوری‌های صنعت‌ساز»، «رفع نیاز صنعت در دوران تحریم»، «صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»، «محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آب»، «نیاز‌های صنعت دارو، مهندسی پزشکی»، «فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و صنایع خلاق»، «زیست‌فناوری، نانو، کشاورزی و صنایع غذایی» و «صنایع IT، ICT و هوش مصنوعی» موضوعات این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.