احتمال قوی سفر قریب الوقوع «بشار اسد» به ریاض

منابع خبری ادعا کردند رئیس‌جمهور سوریه پیش از نشست اجلاس عرب به عربستان سفر خواهد کرد.

خبرگزاری «تاس» روسی اعلام کرد که احتمال سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به ریاض، پس از تصمیم شورای اتحادیه عرب برای بازگرداندن دمشق به عضویت کامل خود در این اتحادیه منطقه‌ای، به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

براساس این گزارش  نیدال سابی، تحلیلگر لبنانی نوشت: «اطلاعاتی از منابع موثق در ریاض و دمشق وجود دارد مبنی بر اینکه چنین دیداری ممکن است قبل از نشست اتحادیه عرب که قرار است در ۱۹ ماه مه (۲۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد، انجام شود».

این تحلیلگر لبنانی در ادامه نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برخلاف میل آمریکا که دهه‌ها به اختلافات اعراب و نفرت فرقه‌ای دامن می‌زند، مسیری را برای حل و فصل شرایط درگیری در منطقه در پیش گرفته است. به گفته این تحلیلگر لبنانی، ولیعهد سعودی قصد دارد اسد را به نشست سران عرب دعوت کند تا نشست ریاض را به عنوان نشستی برای متحد کردن گروه‌های عربی تحت نظارت رهبری عربستان تثبیت کند.

سابی افزود: معتقدم ولیعهد عربستان به هدف خود بسیار نزدیک است. چراکه تا شنبه گذشته، هیچکس جرأت پیش بینی موفقیت آمیز بودن نشست وزرای خارجه اتحادیه کشور‌های عربی در ۷ مه در قاهره و گشوده شدن راه به روی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از ۱۲ سال را نداشت.

این کارشناس لبنانی با اطمینان به احتمال دعوت از روسای جمهور ایران و ترکیه به عنوان مهمان افتخاری به ریاض، افزود: حضور آن‌ها به معنای پایان تقابل در منطقه است.

سابی با بیان اینکه پایان تحریم سوریه از سوی کشور‌های عربی توانایی آمریکا و اتحادیه اروپا در حفظ تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه دمشق را به چالش می‌کشد، اعلام کرد: کارایی آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد و غرب باید شکست خود را بپذیرد حتی  احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه کشور‌های عربی، پس از تصمیم برای بازگرداندن  کرسی به سوریه در اتحادیه گفت که «اسد» حق دارد «در صورت تمایل» در نشست آتی ریاض شرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه زود مراتب چاکری و نوکری به عربستان سعودی اعلام می شود. اینا صفت ندارند. فردا همین سوریه در مجلس اعراب در باره جزایر به نفع امارات رای خواهد داد. مانند عراق و لبنان و فلسطین و بقیه. نفت و نان و پول ایرانیان را می خورند و عجم صدایمان می کنند . کاش هرگز دستشان به ایران نمی رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
یا به اون دنیا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
دروود برریاض مردان عمل اگه تلاش اونا نبود برخی تا سالها بالا و پایین میپریدندتا بخان با تصویب بودجه و در نظر گرفتن بلیط و خورد و خوراک و اون دنیا دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیچارگان شهروندان انگلیسی و فرانسوی عضو داعش به همراه هشتاد کشور دنیا را می گویم که دوازده سال پیش با دلارهای سعودی برای ایجاد دولت اسلامی عراق و شام عازم خاورمیانه شدند و امروزه ناباورانه شاهد باز گشت اسد به اتحادیه عرب باشند انان نباید به این راحتی یقه ال سعود و آمریکا و اسرائیل و سران اروپا که انان را تشویق به این کار کردن رها نمایند
آخرین اخبار