وزیر فرهنگ در اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت:

انتظار ظهور سازنده است

اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت استان تهران با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت استان تهران سه شنبه شب با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از دیگر حاضران در این آیین بودند.

محمد خراسانی زاده مدیرکل ارشاد استان تهران در آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت گفت: اردیبهشت ماه سال گذشته اختتامیه دور اول را برگزار کردیم، خانواده بزرگ ارشاد تهران پرچم مهدویت و عهدواره را بی واسطه بلند کرده و در واقع سربازی نایب امام عصر (عج) را می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها هنرمند در حوزه فرهنگ و هنر داریم که می‌توانیم در حوزه مهدویت از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، اظهار کرد: ۱۶ دبیرخانه ایجاد و از شعر و عکس و خوشنویسی تا موسیقی در حوزه مهدویت کار شد،۱۵ اختتامیه داشتیم و امروز شانزدهمین آیین را برگزار می‌کنیم که از نفرات برتر هر ۱۶ شهرستان قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: عهدواره دوم دقیقا از پایان عهدواره اول آغاز و دبیرخانه‌ها فعال شدند و فراخوان این چله شروع شد.۹۸ رویداد در شهرستان‌های تهران در این عهدواره فقط تا نیمه شعبان رقم زده شد و تا پایان ماه رمضان مدت جشنواره تمدید و عید سعید فطر آثار جمع آوری شد و ۵۰ دارو آثار را داوری کردند.

وی خاطرنشان کرد: سال پیش ۱۶۰۰ اثر و امسال ۵۳۶۵ اثر داشتیم که این اتفاق بزرگی در حوزه مهدویت بود؛ کمیت و کیفیت آثار رشد داشت و مسجد جمکران جلوه و جایگاه ویژه‌ای داشت و ۱۶ استان رابط عهدواره مهدویت دارد.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی در اختتامیه عهدواره چله مهدویت گفت: در این ایام که با نام شیخ کلینی پیوند خورده به لطف و رحمت الهی باید رابطه شایسته‌ای با امام عصر داشته باشیم.

وی افزود: در دعای عهد مضامین مهمی وجود دارد و گفته شده از انصار امام زمان (عج) باشید؛ از حوزه امامت و ولایت دفاع کنید و در مسیر پاسخ به مطالبات امام عصر (عج) قدم بردارید. شیخ کلینی به عنوان شخصیتی بزرگ، با بیش از ۳۰۰ کتاب، همه تلاش او در زمینه مهدویت بود.

ابوترابی فرد افزود: انتظار فرج باید دغدغه جدی ما باشد. کسی که به دنبال انتظار است باید در مسیر اصلاح خود قدم بردارد. کسی که دغدغه ظهور دارد باید در زمینه رشد و ارشاد جامعه قدم بردارد و دعای او، دعای فرج امام عصر (عج) باشد.

همچنین در ادامه اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: استان تهران و شهرری از کانون‌های تاریخی اهل بیت بوده است و ستارگان بی‌نظیری در این مکان نورانی نفس کشیدند و این میراث گرانقدر به ما رسیده است.

اسماعیلی با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران بابت ایده برگزاری عهدواره گفت: در دولت سیزدهم با کمیسیون فرهنگی مجلس همکاری و هماهنگی مثال زدنی داریم. به امید خدا این سنت حسنه ادامه پیدا کند. در حوزه تعظیم، تکریم و پیامبر و حوزه مهدویت که همه بنیان نظری تشکیل دولت اسلامی و فلسفه امیدواری است و به برپایی عدل و داد منتج می‌شود، توجه زیادی داریم. انتظار امام زمان (عج) را می‌کشیم و دست در دست نایبش برای هدایت این نظام اسلامی قرار دادیم.

اسماعیلی عنوان کرد: انتظار سازنده است و امام و رهبری انقلاب ما یک مفهوم پیش رونده از مهدویت مطرح کردند و منتظران خودشان باید مصلح باشند تا زمینه دولت کریمه و جهانی فراهم شود. امام خمینی (ره) ۶۰ سال قبل انقلاب را آغاز کردند و چشم به دوره طلایی ظهور داشتند و رهبری هم در مقدمه گام دوم مقدمه‌ای برای تمدن اسلامی با پسوند ظهور عنوان کردند.

اسماعیلی توضیح داد: امیدواریم سربازان خوبی برای تحقق این آرمان‌ها باشیم؛ ماموریت وزارت ارشاد استقرار جامعه اسلامی در همه بخش‌ها است و اگر این استعداد و آمادگی برای سلوک مومنانه وجود نداشته باشد آرمان نظام نوین اسلامی، تحقق پیدا نمی‌کند.

برچسب ها: عهدواره ، مهدویت ، ظهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار