در نشست خبری مطرح شد؛

وجود هزار و ۱۸۹ پله برقی در ایستگاه‌های مترو/ برخی پله‌ها را بنابر سیاست خاموش می‌کنیم

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:در ایستگاه‌های مترو، ۱۱۸۹ پله برقی داریم که در خطوط هفت گانه توزیع شده اند.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در نشست خبری که امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: حسب دستور شهردار تهران جهت بازدید خبرنگاران از پله‌های برقی مترو، این نشست برگزار شده و باید اعلام کنیم که در ایستگاه‌های مترو، ۱۱۸۹ پله برقی داریم که در خطوط هفت گانه توزیع شدند، از حدود ۱۲ روز قبل پله برقی دروازه دولت خاموش است و ۲۹ اردیبهشت اماده خدمت می‌شود.

وی گفت: تمام پله برقی‌ها به جز دروازه دولت امروز روشن است و مشکلی وجود ندارد، برخی پله‌ها را ما بنابر سیاست خودمان خاموش می‌کنیم، در ساعت‌های پیک پله‌هایی که مسیرشان یکی است، قطعا یک پله خاموش می‌شود؛ تدبیر وزارت نیزرو اسن است که مصرف برق کنترل شود و ما هم باید لحاظ کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: پله‌های برقی بعد از یک مدتی نیاز به تعویض روغن دارند، پله‌های ما در پایان سال گذشته، ۲ سال از تعویض روغنشان گذشته بود، اما احیا کردیم، پله برقی یک وسیله مکانیکی است و احتمال دارد که با تمام رسیدگی‌ها خراب شود.

درستی تاکید کرد: تلاش ما این است که هیچ پله برقی را خاموش نگذاریم، یک سری از پله‌ها هم در دست مطالعه است و نیاز به نوسازی اساسی دارد.

وی گفت: سازمان استاندارد تلاشش این است که به اسانسوری مجوز دهد که استاندارد داشته باشد، ما با این سازمان می توانیم تفاهمی داشته باشیم تا استاندارد را کسب کنیم البته ایمنی مردم هم تامین شده باشد، در برخی اساسنسورها باید تغییرات فنی ایجاد شود و انشالله مشکل حل می شود همچنین ۱۵۵ اسانسور داریم که ۳ مورد انها خاموش است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: در ايستگاه تجريش اگر يك پله برقى خراب شود، مشكل بزرگى ايجاد مي كند و ايستگاه مهمى است اما در ايستگاهى همچون شادمان و ١٥ خرداد اين دسته از مشكلات سطحي است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروتهران در پاسخ به سوالى مبنى بر بلیت الکترونیک و کیف الکترونیک گفت:  تمام کارهای سخت‌افزاری سیستم توسط فاوا انجام شده است.

درستی با اشاره به  ممانعت ورود آقایان به واگن بانوان بيان كرد:  باید ما را کمک کنند تا بانوانی که در یک و نیم واگن ابتدایی و انتهایی هستند آرامش داشته باشند.

وى در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنى بر اينكه  چرا  اعزام قطار به صورت تندرو در خط ٥ تنها در ساعات خاصى انجام مى شود؟ گفت: در ايستگاه هاى خط ٥، ٢ لاين براى تردد قطار رفت و برگشت وجود دارد و براى هماهنگى و برنامه ريزى لازم است محدوديت هايى انجام شود.

وى ادامه داد: بايد حوزه عمليات را هم يارى كرد و فقط بحث مسافرى نيست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره دستفروشان تاکیدکرد:  مشکلی که وجود دارد این است که یک اقبال شدیدی به دستفروش‌های مترو دیده می‌شود. این موضوع شاید به تنهایی توسط شرکت بهره‌برداری قابلیت ساماندهی نداشته باشد. به هر حال دست فروشی که برای مسافر مزاحمت ایجاد می‌کند، مسئولیتش با ماست. نظر مدیریت شهری مبنی بر ساماندهی دستفروشان است نه جمع کردنشان. البته برخی از این افراد با بار غیر متعارف و بزرگ وارد مترو می‌شوند که از اینها بارشان گرفته می شود که باید ساماندهی بشود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آسانسور بمراتب از پله برقی بهتره
آخرین اخبار