مدارس ابتدایی خوزستان تا پایان اردیبهشت فعال هستند

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه فعال هستند و آموزش می‌بینند.

سیده فرانک موسوی می‌گوید: ۶۲۲ هزار دانش آموز ابتدایی استان خوزستان تا آخر اردیبهشت ماه در حال آموزش هستند، در صورتی که دانش آموزی لازم التوجه باشد آموزش تا ۱۵ خرداد ادامه می‌یابد، پس از آن دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ اگر باز هم نیاز به آموزش داشته باشند تا شهریورماه با کمک معلم و والدین آموزش می‌بیند؛ سپس ارزیابی شود و با آموزش باکیفیت در دوره تحصیلی بعد تحصیل خواهد کرد.

او  افزود: در دوره ابتدایی چیزی به نام رتبه نداریم و جشنواره‌ای در ابتدایی نداریم که رتبه دانش آموزان را تعیین کند، زیرا ارزشیابی توصیفی است؛ دانش آموزان باید بدون اضطراب توانمندی خود را بروز دهند؛ در ابتدایی این فرصت را به دانش آموز می‌دهیم که بنا به علاقمندی خود طرح پژوهشی ارایه کند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص جشن الفبا در استان خوزستان نیز گفت: امروز این جشن در کل استان به صورت یکپارچه برای ۹۵ هزار دانش آموز پایه اول در حال برگزاری است، ولی این جشن به معنای پایان سال تحصیلی برای آن‌ها نیست.

خانم موسوی  افزود: دانش آموزان پایه اول امروز این شادی را که می‌توانند بنویسند، ارتباط برقرار کنند و در مهارت‌های کلامی رشد یافتند را جشن می‌گیرند تا تجربه خاطره انگیری برای آن‌ها رقم زده شود.

او در خصوص کمبود نیرو برای مدارس ابتدایی خوزستان نیز گفت: به طور طبیعی همه ساله تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و همیشه کمبود نیرو داریم که این امر باید سازماندهی و مدیریت شود.


معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید:  امسال ورودی دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت علاوه بر آن آزمون استخدامی نیز برگزار می‌شود و آمار قابل توجهی وارد آموزش ابتدایی آموزش و پرورش می‌شوند، با نیرو‌هایی که وارد می‌شود بخشی از کمبود رفع می‌شود بخش دیگر نیز با شیفت دوم حل می‌شود امیدواریم مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

خانم موسوی گفت:  سازماندهی نیرو‌ها حتما باید مدیریت شود تا کلاسی بدون معلم نباشد و خانواده‌ها دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.