معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام:

استان صنعتی مرکزی پتانسیل خدمات رسانی مطلوب را به زائران اربعین مرز مهران دارد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: استان مرکزی بعنوان یک استان صنعتی امکان استفاده از امکانات شرکت‌ها و صنایع در جهت کمک به خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین را دارد.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی و هیئت همراه در سالن جلسات پایانه مرزی مهران برگزار شد، گفت: استان ایلام به عنوان گرانیگاه اربعین همه ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران حسینی است، بطوری که بیش از ۵۰ درصد تردد زائران در ایام اربعین از این مرز صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در همین رابطه استفاده از ظرفیت استان‌های معین بعنوان یکی از مهمترین رویکرد‌ها در امر خدمت رسانی به زائران اربعین در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود: اربعین یک موضوع جهانی و در سطح بین المللی کانون توجه است و به لطف خدای بزرگ، استان ایلام لیاقت و توفیق خدمتگزاری زائران را دارد.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه اربعین در سال گذشته در استان، مطرح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته اربعین در ایام گرم سال برگزار شد، یکسری نیازمندی‌ها نسبت به سنوات گذشته از جمله احداث سایبان، استفاده از سیستم‌های خنک کننده و مه‌پاش، تأمین آب خنک در محل تجمع زائران و تأمین یخ مورد نیاز اضافه شد.

وی ادامه داد: برای اربعین امسال و در جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش می‌شود کارخانه یخ در مرز مهران با همکاری سرمایه گذاران و متولیان مرتبط با موضوع محقق شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تسهیل در حمل و نقل زائران نیز گفت: یکی از نیاز‌های اساسی زائران در حوزه جابجایی بوده و با سلسله اقدامات انجام گرفته در پایانه برکت، زائران در کمترین زمان در این پایانه به سمت شهر‌های خود بازگشت داده شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اظهار کرد: در حوزه اسکان موقت برای زائران نیز در سایت‌های پیش بینی شده برنامه‌ریزی لازم انجام گرفت و در شهر‌های منتهی به مهران از جمله شهر ایلام امکان اسکان و ماندگاری موقت برای ۳۰ هزار نفر فراهم شد.

وی بیان کرد: همچنین در سایر شهرستان‌ها از جمله دهلران، چرداول و ایوان که در مسیر تردد زوار هستند، سایت‌های جداگانه‌ای هم طراحی شد تا در صورت ازدحام جمعیت در مهران از این ظرفیت‌ها استفاده و زوار به طور موقت به این اماکن هدایت شوند. همچنین امسال باید با برنامه‌ریزی درست و جانمایی صحیح مواکب در مسیر‌های منتهی به مرز خدمات رسانی به زائران برنامه‌ریزی شده صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با احصا مشکلات و تفاهم نامه همکاری بین ۲ استان و تمرکز بر تصمیمات گرفته شده در قالب برنامه زمانبندی شده و مشخص زمینه خدمت رسانی مستمر و بیشتر به زوار اربعین حسینی میسر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.