رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهین‌شهر و میمه:

قنات جهانی وزوان هیچگونه آسیبی ندیده است

چهراضی گفت: در روز‌های گذشته شاهد انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخریب قنات جهانی وزوان بودیم که این خبر کاملاً کذب است.

چهراضی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:  در روز‌های گذشته شاهد انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخریب قنات جهانی وزوان بودیم که این خبر کاملاً کذب است.
جواد چهراضی با اشاره به حساسیت مسئولان  و مردم منطقه  به داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود ازجمله قنات تاریخی وزوان افزود:  این خبر کذب باعث تشویش خاطر دوستداران میراث‌فرهنگی در منطقه شد.

او گفت: برق‌رسانی قنات جهانی وزوان در حال اجراست و  پایگاه جهانی قنات وزوان همه‌روزه و به‌صورت مستمر توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی پایش و کنترل می‌شود.

چهراضی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه مشترک به‌منظور برق‌رسانی به این قنات تاریخی که با فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهرداری وزوان و اداره برق استان منعقد شد، با تخصیص اعتباری بیش از ۶میلیارد ریال توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و همکاری و مساعدت فرمانداری، شهرداری و اداره برق منطقه، عملیات برق‌رسانی از طریق جاده ترانزیت تهران به اصفهان به طول حدود دو کیلومتر در حال اجرا است، که با اتمام این طرح، روشنایی محوطه و مسیر‌های این قنات تاریخی تأمین خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تأکید کرد: با همت و همراهی مسئولان استان، شهرستان و دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه درزمینهٔ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری همچون برق‌رسانی به این مجموعه جهانی، تلاش می‌شود تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حفظ امنیت و کمک به حفاظت، مرمت و نگهداری از این مجموعه‌های باارزش، گامی مهمی در این زمینه برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.