در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کفپوش‌های نانوی بومی با مزایای بسیار و فراهم آوری محیطی بهداشتی

کارشناس ارشد فروش یک شرکت کفپوش‌های نانو توضیحاتی درباره کفپوش‌های رزینی داد.

کارشناس ارشد فروش یک شرکت که موفق به تولید کفپوش‌های نانو شده است، گفت: کفپوش نانو، کفپوش رزینی است که با استفاده از فناوری نانو بخشی از خواص آن تقویت شده است. 

نیکبخت بیان کرد: حتما سوال پیش می‌آید که چه خواصی از این کفپوش‌ها تقویت شده اند؟ به صورت مشخص مهمترین ویژگی که در کفپوش‌های اپوکسی تقویت شده، مقاومت سایشی آن ها است که ارتباط مستقیمی با طول عمر مصرف  آن‌ها دارد. با توجه به این که کاربری این کفپوش‌ها عمدتاً در صنعت و با ترافیک بالا است، این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.   

او گفت: کفپوش تولید شده در شرکت ما که دارای تأیدیه ستاد نانو است، مقاومت سایشی ۱۱ میلی‌گرم دارد. این در حالی است که مقاومت سایشی کفپوش‌های اپوکسی غیر نانو بالاتر از ۷۰ میلی‌گرم است و به عبارتی مقاومت سایشی کفپوش‌های اپوکسی نانو تولید شده در شرکت ما، حداقل ۷ برابر از کمترین کفپوش‌های غیرنانویی موجود در سطح بازار کمتر است. 

نیکبخت ادامه داد: این موضوع به کاهش هزینه‌های مشتری در طول عمر سرویس دهی کفپوش و طول عمر بالای آن اشاره دارد. 

او بیان کرد: از طرفی در بسیاری از کارخانجات بهداشتی و صنایع غذایی که نیاز به سالن تولید بهداشتی دارند، اگر کفپوش آن‌ها دچار سایش، ترک‌خوردگی و پوسیدگی شود، بر کیفیت تولیدات این کارخانجات خصوصاً از جنبه‌های بهداشتی اثرات نامطلوبی خواهد داشت. 

نیکبخت درباره فواید این نوع کفپوش‌ها گفت: کفپوش رزینی کفپوشی است که آب بند و غیر جاذب است و دارای هیچ درزی نیست؛  یعنی محل اتصال کف و دیوار  و همچنین سطح کفپوش یکپارچه است. این عوامل به همراه مقاومت سایشی بالا و درنتیجه عدم ایجاد ذرات در اثر رفت و آمد بر سطح کفپوش، منجر به فراهم کردن یک محیط کاملاً بهداشتی می‌شوند. 

او افزود: به عبارتی اصلی‌ترین مزیت استفاده از کفپوش‌های رزینی، ایجاد یک فضای کاملاً بهداشتی است و این مورد برای صنایع غذایی و دارویی که ملزم به رعایت قوانین GMP هستند، بسیار حائز اهمیت است.   

کارشناس فروش این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: علاوه بر این که کفپوش رزینی آب بند بوده و به مایعات اجازه نفوذ نمی‌دهد و با ایجاد سطح جدید از زیرسازی نیز محافظت می‌کند، همچنین مقاومت فشاری و استحکام ضربه‌ای بالایی دارد. بنابراین در برابر سقوط‌های احتمالی اجسام سنگین محافظت می‌کند که همین مورد از ایجاد هزینه‌های مازاد جهت تعمیرات و نگهداری جلوگیری می‌کند. 

او گفت: شست و شوی راحت و تنوع رنگی بالا از مزیت‌های دیگر این کفپوش‌ها است که متناسب با فضا می‌توان اقدام به انتخاب رنگ دلخواه کرد. همچنین از دیگر مزایای این کفپوش‌ها می‌توان به نبود مراحل پیچیده جهت نصب و اجرا اشاره کرد که در متراژ  بالا نسبت به محصولات جایگزین بسیار سریع‌تر اجرا می‌شود. 

نیکبخت درباره قیمت کفپوش‌های نانو در مقایسه با قیمت کفپوش‌های معمولی گفت: کفپوش‌های رزینی ترکیبی از لایه‌های مختلف هستند و به همین دلیل متناسب با کاربری کفپوش، این لایه‌ها با ضخامت‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته و در نهایت کفپوش را ایجاد می‌کنند. بنابراین بسته به نوع کاربری ضخامت یک کفپوش از  ۳۰۰ میکرون شروع و تا مثبت  ۵ میلی متر ادامه پیدا می‌کند. پس برای قیمت‌گذاری با یک بازه‌ای از قیمت سر و کار داریم که عامل کاربری کفپوش در تعیین قیمت نهایی تاثیر بسزایی دارد که این بازه به طور میانگین از ۶۰ تا ۹۰۰ هزار تومان متداول است.

برچسب ها: کفپوش ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار