آخرین وضعیت کمربندی دورود/ تکمیل پروژه ۵٠٠ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد

سرپرست حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در لرستان گفت: برای اتمام پروژه کمربندی دورود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گودرز بابا عباسی سرپرست حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در لرستان  با اشاره به اینکه به دلیل نداشتن کمربندی در دورود شاهد ترافیک ماشین آلات سنگین از داخل شهر و ایجاد آلودگی صوتی و کندی رفت و آمد در داخل شهر هستیم، عنوان کرد: تصادفات ناگوار وسایط نقلیه سبک با ماشین آلات سنگین مشکلات متعددی را برای شهروندان دورود ایجاد کرده است، بنابراین تکمیل کمربندی در راستای انتقال ترافیک به خارج از محدوده‌ی شهری ضروری است.

او بیان کرد: کنار گذر شهرستان دورود به عنوان قطعه اتصالی بزرگراه داران_الیگودرز_دورود به محور اصلی دورود_خرم‌آباد و بروجرد است، طول این کنارگذر حدود ۱۲/۲ کیلومتر است.

سرپرست حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در لرستان با بیان اینکه پروژه سال ۹۳ شروع شد، گفت: به دلیل وجود معارضین مختلف از جمله اراضی کشاورزی، واحد‌های مسکونی، دامداری، رودخانه تیره رود و وجود آب‌های سطحی، همچنین عدم تامین اعتبار لازم در جهت تملک و رفع معارضین تا تیر ماه ۱۴۰۱ با وجود انعقاد قرارداد با دو شرکت متاسفانه پروژه رشد قابل توجهی نداشت و قرارداد‌های فی مابین خاتمه داده شد.

بابا عباسی بیان کرد: تیرماه ۱۴۰۱ پیمانکار توانمند شرکت سعادت هیوا انتخاب و عملیات اجرایی آن سرعت قابل توجهی گرفت، این شرکت در مقاطعی که رفع معارض شده عملیات زیر سازی را انجام داده و در حال انجام روسازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت تکمیل پروژه کنار گذر هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نماینده شهرستان، فرماندار و مدیرکل حوزه غرب و مرکز شرکت ساخت زیر بنا‌های حمل و نقل کشور و معارضین در محل کارگاه تشکیل شد، پس از بررسی و تبادل نظر مقرر شد هزینه تملک بر اساس نظریه کارشناسی پرداخت و بلافاصله پس از تملک عملیات تکمیلی پروژه انجام شود.

 سرپرست حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در لرستان با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه، اظهار کرد: در صورت تخصیص به موقع و پرداخت هزینه مربوطه تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ یک لاین کمربندی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

بابا عباسی اعتبار هزینه شده پروژه را تاکنون ۱۴۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۳۶ میلیارد تومان برای تملک اراضی پرداخت شده است، برای اتمام پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که حدود ۳۰ میلیارد مربوط به تملک اراضی و ساختمان‌های در مسیر محور و مابقی برای احداث ابنیه و زیرسازی و روسازی و آسفالت است.

به گفته او پروژه کنار گذر شامل ۲۹ دستگاه انواع آبرو و یک دستگاه پل رودخانه‌ای خاص با دهانه صد متر بر روی رودخانه تیره رود بوده است که تا کنون ۶۰ درصد عملیات ساخت ابنیه انجام شده است.

سرپرست حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در لرستان گفت: همچنین محور دارای دو تقاطع روگذر جهت دسترسی روستا‌های بالادست به شهر دورود است که از ابتدای خرداد عملیات اجرایی روگذر‌ها نیز شروع خواهد شد. 

بابا عباسی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری؛ ۳۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی و راکفیل و مصالح زهکشی انجام شده است، افزود: همچنین حدود ۲۰ هزار متر مکعب زیر اساس و اساس و حدود ۲۳۰۰ تن آسفالت با متراژ حدود ۷۰۰ متر در یک لایه انجام شده و تا پایان خردادماه سال جاری حدود ۷ کیلومتر آماده آسفالت خواهیم داشت. 

 

برچسب ها: حمل و نقل ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.