استاندار کردستان:

ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای برای جوانی جمعیت به کار گیری شود

استاندار کردستان بر بکارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای برای تشویق مردم به فرزندآوری تاکید کرد.

 اسماعیل زارعی کوشا در جلسه قانون جوانی جمعیت استان کردستان موضوع جوانی جمعیت را از جمله مسائل مهم کشور دانست و گفت: نتایج اقدامات و سیاست گذاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری در آینده پدیدار خواهد شد.

او با بیان اینکه باید کار‌های ویژه‌ای در خصوص جوانی جمعیت را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در این راه باید از تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای استفاده شود تا بتوان به راهکاری موثر دست پیدا کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه تنها تمرکز بر زوج‌های جوان و تشویق آنان به فرزندآوری کاری از پیش نخواهد برد، عنوان کرد: دامنه فرهنگ‌سازی‌ها باید به نسل‌هایی که هنوز ازدواج نکرده و یا در دوران پیش از ازدواج قرار دارند گسترش پیدا کند.

استاندار کردستان ساختار کنونی تشویق به فرزند آوری را ناکافی و ناقص است دانست و اظهار داشت: باید رویکرد اقناعی در پیش بگیریم و همچنین در این مسیر راه‌های تکراری و آزموده شده را رها کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه متاسفانه طی سالیان گذشته شاهد کار‌های سطحی و بی اثر بوده‌ایم، گفت: خیلی از کار‌های رسانه‌ای انجام گرفته در این رابطه بی اثر و کم رمق بوده‌اند و نتوانسته‌اند اقناعی در جامعه ایجاد کنند.

او ادامه داد: ظرفیتی در بانک‌ها برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری ایجاد شده که استان باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.