اعطای نشان ملی آموزش هنر امسال به مدیران برتر هنرستان‌های هنرهای زیبا

اولین دوره‌ی برگزاری جایزه ملی آموزش هنر به انتخاب و تقدیر از هنرآموزان و مدیران برتر در هنرستان‌های هنر‌های زیبای کشور اختصاص دارد.

محمد حسین اسماعیلی مدیر کل دفتر آموزش‌های هنری با اعلام این خبر گفت: نشان ملی آموزش هنر هر ساله به هنرآموزان، مدیران، مبتکران سبک‌های آموزش هنر و استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تخصصی آموزش هنر اهداء خواهد شد که امسال در دوره اول به انتخاب و تقدیر از مدرسان و مدیران برتر در هنرستان‌های هنر‌های زیبای کشور اختصاص دارد و در دوره‌های آیندهی این رویداد، قابلیت تعمیم و تسری آن به آموزشگاه‌های آزاد هنری و سایر مؤسسات آموزش هنر را نیز خواهد داشت.

وی از مهمترین اهداف این رویداد را زمینه‌سازی و ایجاد انگیزهی آموزش بهتر برای هنرآموزان و مدیران هنرستان‌های هنر‌های زیبا و معرفی آن‌ها در سطح کشور، فراهم نمودن شرایط مطلوب برای رقابت سالم و سازنده به منظور رشد و تعالی نظام تعلیم و تربیت و ترغیب هنرآموزان و مدیران به تلاش هر چه بیشتر برای ایفای رسالت معلمی و انجام وظایف و مسئولیت‌های خود، تقدیر و تجلیل از مدیران و هنرآموزان نمونهی هنرستان‌ها در سطح هنرستان، استانی و ملّی و تلاش برای یافتن و به اجرا درآوردن شاخص‌ها و معیار‌های صحیح و دقیق آموزشی و پرورشی و نتایج حاصل از آن‌ها در آموزش هنرجویان برشمرد.

اسماعیلی افزود: برای شناسایی و تجلیل از مدیران و مدرسان برتر هنرستان‌های هنر‌های زیبا شاخص‌های چهار گانه‌ای منظور شده که این شاخص‌ها شامل مؤلفه‌های دانشی، مؤلفه‌های تخصصی، مؤلفه‌های عملکردی و مؤلفه‌های اخلاقی است.

مدیرکل دفتر آموزش خاطر نشان کرد: مؤلفه‌های دانشی مجموعه‌ای ازآموخته ها، دانش‌ها، بینش‌ها و شایستگی‌های علمی که فرد را در فرآیند آموزش و مدیریت هنری توانمند می‌سازد، مؤلفه‌های تخصصی مجموعه‌ای از نگرش ها، تلاش ها، شایستگی‌ها و مهارت‌های تخصصی و عملی که داوطلب را در فرایند آموزش مدیریت هنری توانمند می‌سازد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: مؤلفه‌های عملکردی شامل رعایت اصول اخلاق حرف‌های حاکم بر شغل و حرفه با لحاظ شاخص‌هایی نظیر انجام وظایف موثر، ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی، احترام و تکریم دیگران، عدالت و انصاف آموزشی و ... است و مولفه‌های اخلاقی مجموع‌ها‌ی از پای‌بندی‌ها و رعایت اصول اخلاقی و التزام به اخلاق اسلامی در فرایند آموزش و ارتباط با هنرجویان و همکاران که بر اساس فرم‌های مربوطه بررسی خواهد شد.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: فرآیند برگزاری این رویداد ملی از اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز شده و ستاد‌های ارزیابی و برگزاری در سطح هنرستان، سطح استان و سطح ملی تشکیل و مراسم اختتامیه و اهدای نشان و جوایز مهرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار