لزوم اجرای پروژه‌های شهری در موعد مقرر/ ایجاد منابع درآمدی پایدار نشانگر توانمندی شورا‌ها و شهرداری‌ها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اجرای پروژه‌های شهری در موعد مقرر و هزینه‌کرد به‌موقع اعتبارات در پروژه‌های شهری را مورد تأکید قرار داد و این اقدام را مانع افت ارزش اعتبارات اختصاص‌یافته دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست روسای شورا‌ها و شهرداران استان گفت: تمامی دستگاه‌ها و شهرداران باید بر اساس برنامه‌ریزی و استفاده درست از زمان و منابع در جهت تحقق اهداف دستگاهی اقدام کنند و مانع تحمیل هزینه اضافی بر روند اجرای پروژه شوند.

او با اشاره به مصوبات سال گذشته شورای فنی مبنی بر آغاز فعالیت کارخانه‌های آسفالت از اسفند و ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع، افزود: در صورتی که اقدامات مقتضی در موعد مقرر انجام نشده باشد، برخورد‌های قانونی انجام می‌شود.

تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد شورا‌ها و شهرداران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد جذب اعتبارات از سوی شورا‌ها و شهرداران خبر داد و گفت: اقدامات شورا‌ها و شهرداران در حوزه‌های مختلف اعم از جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذاران رصد و نتیجه عملکرد آنان به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

میرجعفریان مولدسازی و استفاده از ظرفیت بالای این حوزه در شهرداری‌ها را یادآور شد و افزود: شورا‌ها و شهرداران می‌توانند با استفاده از این ظرفیت قانونی و مولدسازی برخی اموال بدون استفاده، در راستای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

ایجاد منابع درآمدی پایدار با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهری

او ایجاد منابع درآمدی پایدار از طریق جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهری را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: این اقدام رکن اصلی مدیریت موفق شهری و نشانگر توانمندی شورا و شهرداری است.

میرجعفریان افزود: همچنین لازم است شهرداران با حرکت ضابطه‌مند، پایبندی به مقررات و فراهم کردن فضای کار برای نیرو‌های دلسوز، از ورود افراد غیرحرفه‌ای و سوءاستفاده‌کننده جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.