در نمایشگاه کتاب؛

سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان رونمایی می‌شود

مشاور رئیس سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از رونمایی «سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان» همزمان با ششمین روز این نمایشگاه خبر داد.

مشاور رئیس سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از رونمایی «سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان» همزمان با ششمین روز این نمایشگاه خبر داد.

محمدحسین ظریفیان با اعلام این خبر اظهارداشت: «سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان» روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) همزمان با ششمین روز نمایشگاه رونمایی می‌شود. در این آیین یاسر احمدوند رئیس سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جمعی از ناشران و کتابفروشان حضور خواهند داشت.

وی درباره اهمیت «سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان» گفت: اهتمام دولت به طور خاص نسبت به حوزه نشر و کتاب به شکل‌های مختلف نمود پیدا کرده است؛ بنابر مواردی که در راستای اجرایی کردن بند ۹۰ قانون برنامه مصوبه‌ای در دولت ارائه شده است، تسهیلات مناسبی را برای ارائه خدمت به ناشران کتاب در نظر گرفته می‌شود.
ظریفیان افزود: بخش عمده این تسهیلات مربوط به تخفیف حامل‌های انرژی و تعرفه پستی است که می‌تواند در کاهش هزینه‌های ناشران و بهای تمام‌شده کاغذ در حوزه ثبت یا قیمت کتاب و دسترسی مردم به کتاب اثر بگذارد. این مسئله در معاونت فرهنگی به طور خاص دنبال شد و در اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی مراحل خود را پشت سر گذاشت.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امید است خدمات این سامانه در دسترس ناشران و کتابفروشان قرار بگیرد، اظهارداشت: بیشترین خدمات این سامانه در مرحله اول کاهش هزینه‌های پستی و حامل‌های انرژی برای ناشران و کتابفروشان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار