صدور یک میلیون و ۵۲۴ و ۵۲۲ هزار کارت هوشمند ملی

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : بیش از ۲۰ هزار کرمانشاهی هنوز برای دریافت کارت ملی دریافت مراجعه نکرده‌اند.

صادق خدادادیان مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : یک میلیون و ۵۲۴ و ۵۲۲ هزار کارت هوشمند ملی از ابتدای طرح جایگزینی کارت‌های جدید ملی تاکنون در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: از ابتدای شروع طرح که سال ۹۲_۹۳ بوده تعداد یک میلیون و ۶۶۴ و ۳۲۳ هزار مورد درخواست برای کارت ملی هوشمند در استان صورت گرفته است. 

وی گفت: بین سی تا بیست هزار کارت ملی در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال وجود دارد که افراد برای تحویل آن مراجعه نکرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار و ۹۷۲ مورد درخواست برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت شده است، افزود: حدود دو درصد از جمعیت استان تاکنون برای دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند.

خدادادیان اضافه کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

وی گفت: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه به سامانه سهیم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این سامانه خدمات یکپارچه این سازمان است که اطلاعات فردی فرد، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی دراین درگاه قابل مشاهده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر همه افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند .

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار