رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

طرح حامیم حلقه میانی بین مدیریت عالی کشور و بدنه جامعه است

حجت‌الاسلام رستمی گفت: امروز طرح حامیم حلقه میانی بین مدیریت عالی کشور و بدنه جامعه است و امیدواریم دوره دوم به شکلی مناسب‌تر برگزار شود.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتقاد از تعطیلی دو ساله آموزش حضوری مؤسسات آموزش عالی گفت: این تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌ها به آسیب‌های تربیتی منجر شد.

وی در این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بنابر آمار کلی از ۳۰۰ هیأت دانشجویی، ۱۴۰ هیأت دانشجویی بعد از این دو سال و نیم تعطیلی، باقی مانده بودند. همچنین از ۱۳۰ کانون فرهنگی، ۷۰ کانون تعطیل شد و از سه هزار نماز جماعت، ۸۰۰ نماز جماعت تعطیل شده بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: به طور کلی تعداد تشکل‌های دانشجویی براساس آمار کاهش یافته است؛ در حالی که این تشکل‌ها حلقه‌های میانی بودند که کنشگری را به فضای عالی منتقل می‌کردند.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: بر این اساس تصمیم گرفتیم سه درصد از دانشجویان فعال‌تر را در فرصت تابستان گرد هم آوریم تا با آمادگی وارد سال تحصیلی جدید شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان و ضدانقلاب در پاییز سال ۱۴۰۱ به دنبال کُند کردن حرکت علمی دانشگاه‌ها بودند که محقق نشد، گفت: دشمن و جریان ضد انقلاب کوشید تا از محیط دانشگاه در اغتشاشات گذشته استفاده کند و شعله‌های آسیب رسانی را روشن نگاه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه‌ها ارزشمند هستند و مدیران کشوری هم به اهمیت آن توجه دارند و در این زمینه وزیر کشور در همکاری نزدیک با وزارت علوم برای فائق آمدن بر مشکلات قرار داشت.

حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد: امروز طرح حامیم حلقه میانی بین مدیریت عالی کشور و بدنه جامعه است. امیدواریم دوره دوم به شکلی مناسب‌تر برگزار شود. دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار