مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمامی افراد فاقد بیمه درمان بر اساس قانون تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

سید مهدی میرشاه ولد، با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه تکلیف سازمان بیمه سلامت است و همواره این سازمان به وظیفه خود در پوشش بیمه‌ای افراد بدون بیمه عمل کرده است گفت: با توجه به بند «د» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سازمان بیمه سلامت باید نسبت به پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه اقدام می‌کرد که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افراد فاقد بیمه دهک‌های اول تا سوم که هیچ گونه پوشش بیمه‌ای نداشتند بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفتند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه افراد فاقد بیمه در ۳ دهک اول جامعه بدون پرداخت هیچ گونه حق بیمه‌ای و بدون مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند افزود: خوشبختانه این افراد در مراجعه به مراکز درمانی دولتی هیچ گونه مشکلی نداشته و می‌توانند به راحتی از خدمات استفاده کنند، البته تعداد افراد فاقد بیمه که تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفتند با احتساب بیماران خاص و صعب العلاج این گروه، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است.

وی تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

میرشاه ولد با یادآوری اینکه هیچ محدودیتی برای تحت پوشش بیمه قراردادن افراد فاقد بیمه وجود ندارد گفت: افرادفاقد بیمه می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت نام و درخواست خود جهت بهره مندی از پوشش بیمه‌ای اقدام کنند.

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرد و گرم
۱۵:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
قیمت برای من که دهک دوم هستم ۲۰ درصد از مبلغ ۱/۴۵۰۰۰۰ تومن که میشه ۳۰۰ هزار تومن سالانه شده ...پارسال ۴۰ هزار تومن بود سالانه....بیش از هفت برابر باید برای بیمه سلامت پرداخت نسبت به ۱۴۰۱..این فاجعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا یه چیزمسخره ودروغه!!!!!
Japan
مریم
۱۶:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام این بیمه سلامت رایگان که بعضی شده اقشار کاربردی نیست پدرم دراومد باید بری پزشک خانواده کد بده هزینه بدی بعدش بری اون بیمارستان یا درمانگاه یا آزمایشگاه.... دندونم آبسه کرده هزینه ها سربه فلکه کمیته هم مددکار جواب درست نمیده
Iran (Islamic Republic of)
دنیز
۲۲:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام منم تا قبل از عید رایگان بیمه می کردم.بعد از عید که ویروس جدید گرفتیم و همش یک پامون بیمارستان و داروخانه است،برای تمدید دفترچه نفری بالای هشتصد هزار تومان پول میخواد. آدم اجاره نشین با 3نفر عضو از کجا بیاره بده. ثبت درخواست حمایت دولت هم طبق معمول کشکی بیش نیست.
خدا از روی زمین برتون داره که مردم رو گدا و مریض کردین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
منکه الان بیمه سلامت ندارم پس چرااا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی می گوید 10 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و هنوز دارند به تعدادشون اضافه می شود. این یعنی اینکه این افراد تحت پوشش بیمه سلامت هیچگونه شغل و آینده ای ندارند و در زمان پیری هیچگونه مستمری و پولی دریافت نمی کنند. عملا در آینده بیش از نصف جمعیت کشور حقوق بازنشستگی دریافت نخواهند کرد. این یعنی شکست خوردن دربرابر اقتصاد و اشتغال.. این یعنی اینکه امنیت کشور در خطر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای من که تا پارسال بیمه سلامت و تمدید آن رایگان بود از اول امسال پولی شده آن هم به یک باره با افزایش 400_500 هزار تومانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این وجود من طی چند ماه از پارسال تا امسال از دهک 3 جامعه رفتم به دهک های بالا آن هم با این اوضاعی که همه خبر داریم مردم روز بروز بیشتر زیر خط فقر قرار می گیرند که خودم خبر ندارم از این ترفیع دهک خانواری!!؟
نکته بعدی امکانات و پوشش این بیمه که یک ویزیت آن هم 50 درصده و دارو که اغلب دارو ها یا به نرخ آزاد یا با آزاد فرقی نداره اختلاف آنچنانی نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام . وقتی یکی سنش بالاست و نمیتونه تلفن داشته باشه چرا این امکان رو فراهم نکردید تا بتونیم با استفاده از شماره تلفنی دیگه وارد بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۲:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر جا میری مسخره میکنند میگن بیمه سلامت فقط به درد بیمارستان های دولتی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۰:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام بنده یک سال نیم تحت پوشش بیمه سلامت هستم ورایگان بودیک سال که هیچ بیمه وکارودرآمدی نداشتم به علت دیسک کمرم الان رفتم تمدیدکنم میکن بایدپول بدیدوندارم بدم خواهشآ رسیدگی کنیدتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر مفر 140 هزار تومان از سامانه مذکور لازم به پرداخت جهت تمدید دفترچه هست
برای خانواده 3 نفره میشه حدود 500 تومان سالانه!!! که برای ما که درآمد کم و اجاره نشین هستیم همینم زیاده!!!
و لطفا درمانگاه ها هم تحت پوشش بیمه سلامت بذارید. چون پزشک خانواده تنها ساعت خاصی کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این بیمه سلامت هم چقدر همه چیز پوشش میده اصلا نیاز نیست دست به جیب بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیمه دروغی- بیمه تبلیغی - بیمه ناکارآمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه دفترچه بی خاصیت میدن بعد هر ماه پول میگیرن این چه سیستمی هست از کحا بیاریم چرا گران شد هزینه درمان
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارایی نداره که فقط اسمش بیمه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیمه فوقلاده قوی هست خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کلا همه چی رو حذف کردید بیمه رایگان من حذف شد چرا بیکار، مستاجر، حتما باید کمیته امدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دستتون درد نکنه ولی من از اشکالاتش 2تارو نام میبرم
1معرفی تنها یک پزشک برای خانواده که در مورد مثلا زایمان یا تست های باروری مرد مجبور به مراجعه به پزشک اختصاصی خانواده زن وعکس این موضوع مشکلی جدی است 2با همه یا اکثر پزشکان متخصص طرف قرارداد نیست وارزشی ندارد
آخرین اخبار