در طرح خالص فروشی در قنادی ها؛

قنادی‌ها وزن جعبه را روی قیمت شیرینی حساب نکنند

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی از الزام محاسبه جداگانه قیمت جعبه از وزن خالص شیرینی خبر داد.

دستورانی سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد در هنگام فروش شیرینی قیمت جعبه باید به صورت جداگانه محاسبه شود.

او افزود: این مصوبه  برای تمام بخش‌های اجرایی لازم الاجراست، اما متأسفانه هنوز در خراسان جنوبی این مصوبه اجرا نمی‌شود.

دستورانی با بیان اینکه در چند روز گذشته قیمت شیرینی افزایش ۵۰ درصدی داشته است اظهار کرد: با توجه به اینکه وزن جعبه یک کیلویی شیرینی ۱۳۵ گرم باید باشد نرخ جعبه یک کیلویی باید حدود ۶ هزار تومان محاسبه شود.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد: براساس نظارت و بررسی‌های صورت گرفته هم اکنون این طرح در قاین و فردوس در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه استاندارد موارد مشاهده شده را به سامانه ۱۵۱۷ و شماره‌های ۳۲۴۰۰۴۸۴ و ۵-۳۲۴۰۰۴۸۰ اطلاع دهند.

 رعایت حقوق مصرف کننده از سوی نهاد‌های متولی

تهوری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مردم باید بدانند پولی که در هنگام خرید شیرینی پرداخت می‌کنند  برای دو مورد جداگانه شامل جعبه و شرینی است.

او افزود: وزن جعبه با ظرفیت یک کیلوگرم شیرینی معادل ۱۳۵ گرم است.

تهوری تصریح کرد: شهروندان در هنگام خرید کالا اطلاع داشته باشند که نهاد‌های متولی بحث رعایت حقوق مصرف کننده را لحاظ کرده اند تا در حق مردم اجحاف صورت نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.